Top-100 positie op wereldranglijst universiteiten

3 oktober 2013

De 77e positie op de Times Higher Education World University Rankings 2013-2014 is voor Wageningen University. Op de wereldranglijst voor universiteiten die zich richten op 'Life Sciences' staat Wageningen University op de 22e plek, evenals vorig jaar.

Methodologie World University Rankings

Opsteller van de lijst Thomson Reuters meet de kwaliteit van de universiteiten voornamelijk af aan de prominentie van het onderzoek (weegt voor 30 procent mee), het onderwijs, beoordeeld door experts en gekeken naar het aantal bachelor-, master- en PhD-studenten en het aantal docenten (weegt ook voor 30 procent mee in de overall beoordeling) en de internationale reputatie, de omvang en het inkomen (eveneens 30 procent). Daarnaast worden universiteiten beoordeeld op hoe internationaal ze opereren (7,5 procent) en op hun bijdrage aan innovaties in het bedrijfsleven (2,5 procent). De volledige uitleg over de methodolgie staat op de website van Times Higher Education.