Product of dienst

Academic Writing 1: The Basics of Academic Writing (online cursus)

Vind je het moeilijk om een tekst te schrijven? Vind je dat je teksten soms niet de juiste boodschap overbrengen? Hoe zorg je ervoor dat je stijl en woordkeuze professioneel zijn en je argumenten overtuigend? Deze online cursus helpt je deze vragen te beantwoorden en je schrijfvaardigheden te optimaliseren!

Deze cursus wordt volledig online gegeven met behulp van de Virtual Classroom in Brightspace.

Doelgroep

Academic Writing 1 is voor BSc-/MSc-studenten die hun academische schrijfvaardigheid willen verbeteren. Het maximale aantal deelnemers per groep is 12.

Cursusniveau

Academic Writing 1: B1

Cursusinhoud

Methode:

  • Je leest verschillende academische teksten en analyseert ze op basis van taalgebruik.
  • Je schrijft korte stukjes om de besproken stof te oefenen.
  • Je schrijft een langer stuk over een onderwerp in het kader van je opleiding.

Je krijgt hulp bij:

  • Het schrijven van goede zinnen.
  • De opbouw van alinea's.
  • Het gebruik van academische woorden en zinnen.
  • Het toevoegen van verwijzingen aan de tekst.
  • Het ontwikkelen van je leesvaardigheid.

Na het succesvol afronden van Academic Writing 1 kun je doorstromen naar Academic Writing 2.

Planning

De cursus omvat 8 online werkcolleges van elk één uur en drie kwartier per week. Je kunt daarnaast verwachten dat je elke week 2 tot 3 uur aan huiswerk moet besteden.

Data en tijden

Startdatum Einddatum Dag Tijd
17 februari 7 april woensdag 19.30-21.15

Cursusmateriaal

Cursisten hebben toegang tot Brightspace, waar ze al het nodige cursusmateriaal kunnen vinden.

Certificering en toetsing

Om een certificaat van Wageningen in’to Languages te ontvangen, dien je bij minimaal 80% van de lessen aanwezig zijn.

Kosten

BSc/Msc WUR Studententarief € 60,-
Medewerkerstarief € 250,-
Regulier tarief € 275,-

Tips voor de schrijfopdracht

Lees voordat je de schrijfopdracht inlevert de tekst door en stel jezelf de volgende vragen:

  • Heeft je tekst een duidelijke inleiding en conclusie?
  • Ben je consequent in je alineagebruik (wel of niet ingesprongen)?
  • Heb je de woordkeus nagelopen, om er zeker van te zijn dat de woorden/zinnen bekend zijn bij een lezerspubliek dat niet dezelfde opleiding heeft gevolgd, en dat deze niet te informeel zijn?
  • Voldoet je tekst aan de eisen voor woordentelling (in dit geval, 300 woorden max.)?
  • Heb je een 'spelling-en grammaticacontrole' uitgevoerd?
  • Heb je gecontroleerd of zinnen niet te lang of onvolledig zijn?