Het groene NLT-steunpunt van Wageningen UR

Naast de groene onderwijsinstellingen doet ook het voortgezet onderwijs (vo) in toenemende mate een beroep op Wageningen UR. De Stuurgroep NLT heeft Wageningen Universiteit gevraagd om een aantal modules voor het nieuwe bètavak Natuur Leven en Technologie te ontwikkelen.

Behalve ontwikkeling van de NLT modules is het project ook gericht op verspreiding, onderhoud en vernieuwing, en bijscholing van docenten.

Doelgroepen van steunpunt NLT

Doelgroepen zijn in eerste instantie leerlingen van het vwo die het vak NLT als profielkeuzevak kiezen. Ook de docenten zijn een doelgroep. Zij moeten een voldoende aanbod van kwalitatief hoogstaande modules hebben en goed geschoold worden om dit nieuwe vak (en met de bijbehorende vakdidactiek) te verzorgen.

Resultaten en producten

Resultaat is een platform voor uitwisseling van materialen, zowel van WU naar het vwo als vanuit het vwo naar WU. Denk hierbij aan toetsen en aanvullingen op de modules, profielwerkstukken van leerlingen die van voldoende kwaliteit zijn om als aanvullend lesmateriaal te dienen, presentaties van leerlingen, e.d.

Producten zijn in eerste instantie de modules, maar daarnaast van de modules afgeleide producten voor het vwo, warbij een hoge interactiviteit met de vwo scholen een van de kenmerken is.