Samenwerking met Nanjing Agricultural University gecontinueerd

7 mei 2013

De Nanjing Agricultural University (NAU) uit China en Wageningen UR (University & Research centre) versterken hun samenwerking op het vlak van tuinbouwonderzoek en landbouw-economisch onderzoek. Dat zijn de twee instituten overeengekomen tijdens een bezoek van een delegatie van NAU aan Wageningen op 6 mei 2013. De president van de Chinese universiteit, Zhou Guanghong, en bestuursvoorzitter van Wageningen UR Aalt Dijkhuizen tekenden daarnaast een Memorandum of Understanding om een jarenlange samenwerking te bestendigen.

Decennialange samenwerking

NAU is al sinds 1985 een gewaardeerde samenwerkingspartner van Wageningen UR. De laatste Memorandum of Understanding tussen de twee partijen dateerde van 2006. De komende jaren zal niet alleen op het gebied van onderzoek, maar ook op het gebied van onderwijs meer gezamenlijk worden opgetrokken, zo spraken de partijen af tijdens de ontmoeting in Wageningen. Ook wordt gekeken naar mogelijkheden om gezamenlijk onderwerpen op te pakken als voedingsnutriënten en grondstoffenbeheer.

Alumnidag in Nanjing

Om verdere samenwerking te bevorderen zal op 25 september 2013 onder meer een Wageningen Dag georganiseerd worden bij de Nanjing Agricultural University. Dit wordt gecombineerd met een speciale alumnidag voor de honderden Chinezen die de afgelopen jaren hebben gestudeerd aan Wageningen University.