Impact evaluation

Sociaal-economisch onderzoek

Het onderzoek van LEI Wageningen UR gaat over de gehele keten van voedselproductie. Van producent tot consument, van micro tot macro. Regionaal, nationaal en internationaal.

Naast economen en econometristen werken bij het LEI bestuurskundigen, marketingspecialisten, sociologen, ethici en ICT-ers. Het LEI heeft specifieke kennis in huis over alle agrarische sectoren en beschikt over unieke data en modellen. Deze worden niet alleen sec als informatie geleverd, maar ook door onderzoekers ge├»nterpreteerd op basis van gedegen kennis van de sector en de omgeving. 



Voorbeelden van onze specifieke diensten en producten
Scenario studies Verkenningen en toekomststudies
MKBA's Kosten effectiviteitsanalyses
Multistakeholderanalyses Marktonderzoek
Concurrentiekrachtonderzoek Ontwikkelen nieuwe verdienmodellen
Onwikkelen indicatoren voor duurzaamheid

LEI maakt onderdeel uit van de Social Sciences Group (SSG) van Wageningen UR. SSG bestaat uit drie onderdelen met elk hun eigen positie in de keten, van fundamenteel onderzoek tot consultancy.