WUR organiseert het 7e Internationale Plant Fenotypering Symposium

17 april 2020

Het IPPN Bestuur heeft aangekondigd dat Wageningen University & Research is gekozen om het 7e internationale Plant Fenotypering Symposium te organiseren in oktober 2021. Bij die gelegenheid zal de nieuwe NPEC-faciliteit officieel geopend worden. Deze faciliteit is onderdeel van het Netherlands Plant Phenotyping Symposium, een gezamenlijk centrum van Wageningen University & Research en de Universiteit Utrecht.

Duurzame plantenteelt

Het ontwikkelen en veredelen van nieuwe plantsoorten is nodig voor de toekomst. De landbouw ziet zich geconfronteerd met de uitdagingen van een gewaarborgde voedsel- en voedingsvoorziening, schaarste aan grondstoffen, klimaatverandering en energiegebruik. Om deze uitdagingen het hoofd te bieden is een duurzame plantenteelt met een hogere opbrengst op beperkte grond, met beperkte water- en nutriƫntentoevoer noodzakelijk. Het 7e internationale Plant Fenotypering Symposium draagt bij aan de wereldwijde integratie van verschillende benaderingen en de fenotypering van planten, op alle niveaus, van moleculair tot op de akker. We zijn er trots op het IPPS 2021 in Wageningen te mogen verwelkomen.

Netherlands Plant Eco-Phenotyping Centre

NPEC faciliteert de ultramoderne meting van plant fenotypes en ondersteunt daarbij de genotype-fenotype verbindingen. Deze verbindingen tot stand brengen is cruciaal voor de ontwikkeling van nieuwe, klimaatbestendige, gewassen en systemen die nodig zijn om onze toekomstige kwalitatieve voedselvoorziening en ecologische stabiliteit veilig te stellen.