Alumnibijeenkomst

Wageningen Experience Day - zaterdag 8 oktober 2022

Jij bent een Wageninger! En daarom ben je erbij op zaterdag 8 oktober 2022 tijdens de tweede editie van de Wageningen Experience Day. Het belooft een boeiende dag te worden, op de campus en online, dus noteer 8 oktober alvast in je agenda. Tot dan!

Organisator Alumni
Locatie Impulse, gebouwnummer 115
Stippeneng 2
6708 WE Wageningen
+31 (0) 317 - 48 28 28

Wees erbij op 8 oktober!

Biodiversiteit, circulaire economie, de wereld voeden en klimaatverandering. Het zijn de grote thema’s van nu, maar het zijn ook de thema’s die al decennia lang verbonden zijn met Wageningen University & Research. Ze zijn onderdeel van het Wageningse DNA, zou je kunnen zeggen. En dat is precies wat je terug ziet tijdens de Wageningen Experience Day op 8 oktober! Een hybride evenement waar jij en al jouw studievrienden vanuit binnen- en buitenland aanwezig kunnen én willen zijn.

Meet wat je eet en leer een leven lang door

Het programma kenmerkt zich door drie unieke talkshows, door Eveline van Rijswijk; programmamaker, presentator en wetenschapsjournalist, bijgestaan door WUR-student Olaf Rhijnsburger.

Tafelgasten uit verschillende vakgebieden zorgen voor wisselende invalshoeken. Luister bijvoorbeeld naar Emmeke Huizinga-Vierhout, over de 10.000 waterfilters die ze samen met haar man Kees Huizinga in Oekraïne gaat brengen. Of hoor meer van Dean of Education Arnold Bregt over een leven lang leren en de invloed van hybride onderwijs daarop. Guido Camps meet wat we eten en legt uit waarom dat zo belangrijk is. Natuurlijk maakt de nieuwe bestuursvoorzitter Sjoukje Heimovaara ook haar opwachting en is er bijzonder historisch materiaal te zien. Reden genoeg dus om je aan te melden!

Bekijk het programma hieronder voor meer informatie over de tafelgasten.

11:00 Welkom bij de Wageningen Experience Day (fysiek en online)

11:15 Start eerste talkshow met sprekers Tinka Murk over de opwarming van de aarde, hoogleraar AI Ricardo da Silva Torres, Marian Stuiver over de symbiotische toekomstige stad en Remco de Kluizenaar, klankkunstenaar en artist in residence bij de WUR over de eiwittransitie.

12:00 Start break-out sessie om dieper in te gaan op de besproken onderwerpen (fysiek en online)

12:30 Lunch

13:30 Start tweede talkshow met Catharien Terwisscha van Scheltinga, senior onderzoeker waterbeheer in delta's, Dean of Education Arnold Bregt over zijn visie op universitair onderwijs, Paulien Harmsen over duurzaam textiel en fossielvrije kleding, en Hugh Jansman over hoe we samen leven met dieren als de wolf.

14:15 Start break-out sessie om dieper in te gaan op de besproken onderwerpen (fysiek en online)

14:45 Tijd voor koffie en thee

15:00 Start derde talkshow met sprekers Guido Camps over waarom wat we eten zo belangrijk is, hoogleraar Ioannes Athanasiadis over hoe artificial intelligence de wereld kan verbeteren, en Emmeke Vierhout over de situatie op de boerderij van haar en haar man in Oekraïne en hun project om 10.000 waterfilters naar Oekraïne te brengen.

15:45 Start break-out sessie om dieper in te gaan op de besproken onderwerpen (fysiek en online)

16:15 Borrel

Ben je in Wageningen aanwezig op 8 oktober, vergeet dan niet om tussen de talkshows door een rondleiding over de campus te volgen of luister naarde speciale podcast van artist in residence Remco de Kluizenaar over eiwittransitie terwijl je op eigen gelegenheid de campus ontdekt. Je bent ook welkom om online in te checken en de verschillende verhalen van het afgelopen jaar te lezen!

Online programma

Ben je niet in de gelegenheid om naar Wageningen te komen? Geen zorgen, de talkshows zullen ook gestreamd worden. Als publiek, zowel live als online, kan je reageren en vragen stellen. Na de talkshow heb je de mogelijkheid om aan te sluiten in een break-out sessie om in gesprek te gaan met de sprekers en je mede-alumni.

Digitale campus

Volg een online campus tour over de virtuele campus (zie de afbeelding hier boven!) en ontdek de verschillende verhalen van het afgelopen jaar die we graag met je delen. Ook voor online deelname kan je gebruik maken van het aanmeldformulier dat je kan vinden op deze pagina.

Locatie

Kom je op 8 oktober naar de campus, dan verwelkomen we je graag in gebouw Impulse. Adres: Stippeneng 2, 6708 WE, Wageningen.

Wat maakt jou een 'Wageninger'?

Ik ben een Wageninger omdat...

Hoe maak jij deze zin af? Wat is jouw Wageningse DNA? We zeggen vaak 'Eens een Wageninger, altijd een Wageninger', maar wat betekent dat voor jou? Vertel het ons in een korte video van maximaal 1 minuut! Tijdens de Wageningen Experience Day op 8 oktober aanstaande laten we een compilatie van jullie Wageningse DNA zien, het liefst natuurlijk uit zoveel mogelijk plekken op de wereld. Doe ook mee!

Hoe maak je de perfecte video:

• Film, indien mogelijk, ergens waar je kan zien waar in de wereld jij bent;
  • Houd je telefoon of camera horizontaal;
  • Zorg dat je gezicht goed in beeld is door je ogen op de 1/3e lijn van boven te houden;
  • Maak je cameralens schoon en zet de flits uit;
  • Zorg dat het licht van voren komt en niet vanuit je rug voor het mooiste resultaat;
  • Gebruik op je telefoon deze instellingen: 1080p HD op 30fps;
  • Film aan het begin en aan het einde een paar seconden extra. Dus: begin met filmen, tel tot 3 en vertel je verhaal. Ben je klaar met je verhaal, tel dan weer tot 3 en stop de opname.

Filmpje klaar en tevreden? Stuur het dan naar alumni@wur.nl of gebruik WeTransfer. Heb je eerst wat inspiratie nodig? Hier vind je een paar voorbeelden.