Wageningen University eerste op wereldranglijst voor landbouwonderzoek

17 oktober 2013

Wageningen University is de beste universiteit ter wereld op het gebied van landbouwonderzoek, aldus de National Taiwan University Ranking 2013. Het onderzoek van ruim 300 universiteiten is met elkaar vergeleken op kwaliteit, impact en productiviteit van de onderzoekers.

National Taiwan University Ranking

Het is voor het eerst dat Wageningen University door de National Taiwan University (NTU) wordt beoordeeld als de beste universiteit ter wereld in de category 'agriculture'. In voorgaande jaren stond Wageningen University steevast tweede, achter de University of California - Davis. In 2012 was het verschil tussen de nummer 1 en de nummer 2 al bijzonder klein. Dit jaar is Wageningen University UC Davis gepasseerd en staat het eerste op de NTU Agriculture Ranking 2013.

Rankings