Zet Den Helder op de Kaart

Eerstejaars Bachelor studenten Landschapsarchitectuur & Ruimtelijke Planning maakten in juni 2013 een toekomstvisie voor Julianadorp, gemeente Den Helder. Eén week verbleven ze in Julianadorp om het gebied, haar bewoners, overheden, ondernemers en belangenorganisaties te leren kennen.

Op adem komen in Julianadorp

Op basis van deze informatie schreven de studenten een toekomstvisie voor Julianadorp. Onder de slogan 'op adem komen in Julianadorp' presenteerden ze de conclusie van het onderzoek aan gemeente Den Helder: er is toekomst voor Julianadorp als internationale badplaats.

Een jonge, frisse kijk inspireert
Willem Stam, strategisch adviseur gemeente Den Helder

Als input voor de toekomstvisie onderzochten een aantal studenten de huidige economische situatie in Juliandorp. Het resultaat hebben ze samengevat in een filmpje:

Studenten aan de slag in Den Helder

Het project 'toerisme in Julianadorp' is niet het enige vraagstuk dat in samenwerking met studenten is opgepakt. Gemeente Den Helder werkt op structurele basis samen met Kenniswerkplaats Noord-Holland Noord om met studenten, ondernemers, belangenorganisaties en bewoners te zoeken naar antwoorden op actuele vraagstukken.