Dialogue

CineScience movietalk: First Reformed

Hoe om te gaan met klimaatdepressie? In First Reformed krijgt een rouwende priester de taak om raad te geven aan een emotioneel onstabiele milieuactivist die de hoop heeft opgegeven dat de wereld zal genezen van de klimaatverandering. In haar toespraak vertelde dr. Abigail Muscat vertelt over de rol van hoop op een opwarmende planeet. Geïnspireerd door de filosofische werken van Hannah Arendt en Albert Camus, stelt ze de priester dezelfde vragen: moeten we blijven hopen op een betere toekomst? En hoe houden we hoop? Vragen die tegenwoordig voor velen van ons relevant zijn, en een relevant onderwerp om tijdens de Surf Your Stress Week van WUR aan de orde te stellen.

De inleiding door Abigail Muscat is in het Engels. De film is Engelstalig met Nederlandse ondertiteling.

Organisator Wageningen University & Research

wo 16 november 2022

Locatie Heerenstraat Theater
Prijsomschrijving Standaard 11,00 | Cineville 3,-

Wageningen University & Research hecht veel waarde aan haar verbinding met de stad van Wageningen en haar inwoners. Met CineScience movietalks geven Wageningse onderzoekers een inkijkje in hun werk om een laagdrempelige en unieke wijze door hun onderzoek op een creatieve wijze te verbinden aan een zelfgekozen speelfilm.

Leer meer over de nieuwste wetenschappelijke inzichten, ontdek hoe ons dagelijkse leven linkt aan het onderzoek dat in Wageningen gedaan wordt en geniet van een prachtige film die aanzet tot een goed gesprek. En voor dat gesprek is genoeg ruimte tijdens de pauze of borrel, een drankje is bij je ticket inbegrepen.