Sharing Innovation - laat Digital Twins voor uw organisatie werken

Door technologische ontwikkelingen in data gedreven werk is het tegenwoordig mogelijk om een Digital Twin in te zetten. Een Digital Twin gebruikt actuele (real-time) data om overzicht en inzicht te krijgen in de complexe omgeving waar een organisatie zich in bevindt. Een Digtial Twin helpt problemen te voorspellen, nieuwe systemen te testen, maar is ook inzetbaar binnen een bestaand (productie) proces. Daarnaast zorgen ze voor een snellere en trefzekere markt introductie van nieuwe producten, ze verminderen faalkosten, kunnen de supply-chain stroomlijnen en voorspellen veranderingen van en impact op uw organisatie. Alle reden dus om te verkennen of een Digital Twin ook voor uw organisatie interessant is!

Organisator Wageningen University & Research

wo 12 oktober 2022 15:00 tot 18:00

Locatie Impulse, gebouwnummer 115
Stippeneng 2
6708 WE Wageningen
+31 (0) 317 - 48 28 28
Prijs Gratis

In deze inspiratiesessie verkent Jene van der Heide (Programmaleider Digital Twins en programmaleider Data Driven & High Tech) samen met u wat nodig is om een digitale twin te maken . Hoe zou een digital twin van een koe er volgens u uit zien? Waarom willen we eigenlijk een digital twin? En wat hebben we daar voor nodig? Lammert Vinke (Unit manager Agroculture, Food and Retail InfoSupport) vertelt waar je moet beginnen als je met een Digital Twin in je organisatie aan de slag wilt en ook wat daarvoor nodig is om dat succesvol te laten zijn. Tenslotte, worden digital twins in smart food processing gepresenteerd door Bram de Vrught (CEO Qinq) en Martijntje Vollebregt (WUR).

Kom langs bij Sharing Innovation en laat u inspireren en verwonderen door experts en ondernemers. Er is voldoende ruimte voor gesprek met andere ondernemers en organisaties uit onze Regio Foodvalley om erachter te komen wat een Digital Twin voor u zou kunnen betekenen.

Sharing Innovation is een initiatief van Wageningen University en Research, ICT Campus Regio Foodvalley en de ondernemers kringen van de Regio Foodvalley. Sharing Innovation stimuleert samenwerking rondom nieuwe technologische ontwikkelingen die relevant en nuttig kunnen zijn voor (ICT)MKB. Deze editie is in samenwerking met OnePlanet Research Center georganiseerd.