Subsidie voor gezamenlijke geavanceerde onderzoeksapparatuur beschikbaar

25 oktober 2022

Apparatuur voor fundamenteel onderzoek is vaak duur, maar wordt nauwelijks volledig benut. Om dit probleem aan te pakken biedt de subsidieregeling Regio Deal Foodvalley bedrijven en instellingen de mogelijkheid om te investeren in gedeelde geavanceerde onderzoeksapparatuur (Technology Readiness Levels (TRL) 1-3). Het delen van faciliteiten is een beproefde methode om geavanceerde onderzoeksapparatuur beschikbaar en kosteneffectief te maken voor organisaties, werkzaam op het gebied van gezonde voeding en leefomgeving, waardoor zij hun productiviteit kunnen maximaliseren en innovatie kunnen versnellen.

The subsidy scheme stimulates companies and institutes to realise research equipment in the Dutch provinces of Gelderland and Utrecht.

Voorwaarden Regeling gedeelde geavanceerde onderzoeksapparatuur

• De aanvraag betreft een investering in innovatieve geavanceerde onderzoeksapparatuur in de domeinen eiwittransitie, voeding & gezondheid en/of circulaire agrifood en wordt gedeeld via open access.
  • De regeling betreft TRL 1-3: fundamenteel onderzoek vanuit het waarnemen van basisprincipes, het formuleren van het technologieconcept en experimentele proof of concept.
  • De investering komt ten goede aan organisaties in de Nederlandse provincies Gelderland en Utrecht en wordt gerealiseerd in samenwerking met Wageningen University & Research.
  • De investering stelt organisaties in staat de time-to-market te verkorten en de efficiĆ«ntie tijdens het innovatieproces te optimaliseren.
  • De faciliteit wordt ook toegankelijk gemaakt voor andere organisaties tegen een marktconforme prijs.
  • Open call tot eind 2024.

Zie voor meer informatie de voorwaarden.

Gedeelde subsidie voor geavanceerde onderzoeksapparatuur aanvragen

Wageningen University & Research en Foodvalley NL maken state-of-the-art onderzoeksfaciliteiten toegankelijk voor onderzoekers van universiteiten, onderzoeksinstellingen en bedrijven op of buiten Wageningen Campus.

De subsidieaanvragen worden behandeld door Foodvalley NL en de provincie Gelderland in opdracht van Regio Deal Foodvalley. Organisaties kunnen ook bij Foodvalley NL of Wageningen University & research terecht voor advies over andere subsidies en financiƫle regelingen specifiek voor deelfaciliteiten. Meer informatie over het delen van voorzieningen? Kijk dan op de Shared Facility Finder.

Wilt u meer informatie of wilt u subsidie aanvragen, neem dan contact op.