Thema AID 2022: Spot On (19-24 augustus)

17 augustus 2022

Vrijdag 19 augustus zijn de Algemene Introductiedagen (AID) voor de eerstejaarsstudenten weer van start gegaan. Dit jaar gelden er geen beperkende (corona)maatregelen, zoals de afgelopen twee jaren, maar kunnen de nieuwe studenten zes dagen lang LIVE deelnemen aan vele activiteiten en feesten op de campus en op meerdere plaatsen in Wageningen.

Joris Krol, voorzitter van de AID-commissie, vertelt dat zich 2230 deelnemers hebben ingeschreven. Zij worden tijdens deze week begeleid door 200 mentoren. Het thema voor dit jaar is Spot On. Krol heeft er zin in: “Het belooft weer een epische week te worden boordevol fantastische activiteiten waarmee de nieuwe studenten snel de stad, de universiteit en het studentenleven leren kennen!”

Programma AID 2022

Jaarlijks terugkerende programmaonderdelen tijdens de AID op de campus zijn onder andere de Campus Games en de Sing-along. Maar er is nog veel meer georganiseerd: AIDrinks, Studiedag, Workshops, de safeTEA escaperoom en op 24 augustus ter afsluiting het Eindfestival. Ook het straattheater in het centrum van Wageningen keer dit jaar terug.

Het belooft weer een epische week te worden boordevol fantastische activiteiten!
Joris Krol, voorzitter AID-commissie

Nieuw op het programma is een heuse stormbaan in samenwerking met Defensity College, voorafgaand aan de Crazy88. Oftewel: 88 bijzondere opdrachten voor AID-deelnemers. Ook is er aandacht voor het onderwerp sociale veiligheid in de vorm van een safeTEA escaperoom. Daarnaast is er dit jaar een heuse kroegentocht langs bijna alle lokale horeca die Wageningen te bieden heeft.

• Print version 300 DPI-IMG_9225.jpg
  • Print version 300 DPI-IMG_8543.jpg
  • Print version 300 DPI-IMG_6820.jpg

Overnachten tijdens de AID

Voor de deelnemers aan de AID die nog geen kamer of overnachtingsplek in Wageningen hebben kunnen vinden, is er ook dit jaar weer een pop-upcamping op de campus. Krol verwacht dat hier zo’n 150 deelnemers zullen overnachten.

Geen AID'er maar toch deelnemen?

Je bent harte welkom bij deze activiteiten:

• Openluchtfilm op zondag 21 augustus op de Dreijen (20.30-23.00 uur) (gratis)
  • Straattheater op zaterdag 20 augustus in het stadscentrum (20.00-23:00 uur) (gratis)
  • Eindfestival op woensdag 24 augustus op de campus (17.00-00.00 uur). Voor dit festival kun je een kaartje kopen à €7,50 via de AID-website.