Alumnibijeenkomst

Wageningen Experience Day - zaterdag 7 oktober 2023

Dit jaar viert Wageningen University & Research (WUR) haar 105-jarig jubileum. Daarom pakken we tijdens de Wageningen Experience Day (WED) extra uit. Op 7 oktober zijn alle alumni en medewerkers en hun familie welkom om een kijkje te komen nemen op Wageningen Campus. Jij komt toch ook?

Organisator Alumni

za 7 oktober 2023 13:00 tot 17:00

Locatie WUR Campus en Online

WED: Wageningen Experience Day

Dit jaar viert Wageningen University & Research (WUR) haar 105-jarig jubileum. Daarom pakken we tijdens de Wageningen Experience Day (WED) extra uit, en kijken we onder andere naar 105 jaar geschiedenis. Op 7 oktober zijn alle alumni en hun familie welkom om een kijkje te komen nemen op Wageningen Campus. Niet alleen alumni maar ook medewerkers van WUR en familieleden zijn uitgenodigd. Jij komt toch ook? Het hoofdprogramma van deze feestelijke dag zal plaatsvinden in en rondom het nieuwe Omnia-gebouw, dé centrale plaats op Wageningen Campus waar wetenschap en samenleving samen komen.

Lees hieronder snel verder voor alvast een tipje van de sluier betreft het programma!

Vignet lichtblauw WED 2023 met datum.png

Nieuwsgierig naar het programma?

Wat kun je verwachten? We lichten graag een tipje van de sluier op.

• Talkshows: hoe ziet de wereld er over 105 jaar uit? En, hoe draagt WUR hieraan bij? Via een tweetal talkshows met verschillende tafelgasten zal invulling aan deze vraag worden gegeven;
  • Tafelgasten en hun onderwerpen:
    Bestuursvoorzitter Sjoukje Heimovaara - Shaping sustainable futures
    Wieger Wamelink - Hoe ziet het verbouwen van voedsel op Mars eruit
    Imke de Boer - Rol van het dier in het voedselsysteem
    Tim van Hattum - Hoe ziet Nederland er over 105 jaar uit
    Gerlinde de Deyn en Mark Verkerk - Film 'Onder het Maaiveld'
    Sander van den Burg - Zeewier
    Hester Biemans - Invloed smeltende gletsjers op voedselproductie wereldwijd
    Ute Sass Klaassen - Hoe reageren bomen op klimaatverandering
    Anneke Groen - Toont bijzondere voorwerpen uit de speciale collectie van WUR
    Geneal Harreman - TV-kok verrast deelnemers met gerechten;
  • Show cabaretier: WUR-alumnus Rob Urgert;
  • Film: Onder het Maaiveld wordt twee keer vertoond in Omnia, een keer de volwassen versie en een keer de kinderversie;
  • Ontdekken: bezoek ruimtes die zijn ingericht over voedsel op Mars en de speciale collectie van WUR. Maar ook buiten valt er veel te ontdekken op de Campus, zoals het World Soil Museum, de tuinen van Omnia en van Lumen, en de kassen van Npec/Unifarm. Alsof dat nog niet voldoende is, kun je ook nog meedoen met campustours. Kinderen kunnen met Geert Jan Roebers van Onder het Maaiveld op onderzoek gaan;
  • Actief meedenken: neem deel aan het interactieve programma en zet je hersenen aan het werk met de speciale WED-quiz;
  • Leesliefhebbers: op zoek naar interessante literatuur? Bezoek de boekenmarkt waar je boeken van alumni vindt maar ook boeken met WUR-gerelateerde thema's. Tim van Hattum, Imke de Boer en natuurkinderboekenauteur Geert-Jan Roebers zullen hun boek signeren. Ben je een WUR-alumnus en heb je zelf ook lectuur geschreven? Geef het door via alumni@wur.nl;
  • Gezelligheid, muziek en vertier: met diverse muzikanten en Robot Pepper;
  • Daar krijg je trek van: je vindt diverse foodtrucks verspreid over de campus;
  • En nog veel meer!

WWW: World Wide Wageningen

Net als voorgaande jaren zal de WED ook een online component hebben. Wageningers vindt je immers wereldwijd. Alumni in het buitenland kunnen live meekijken via de stream (of later in alle rust terugkijken), opnieuw met elkaar in contact komen en zich laten informeren over de laatste ontwikkelingen van hun alma mater.

Aanvullende informatie over de activiteiten en programmering kun je binnenkort verwachten. En WED-den dat je deze dag niet wilt missen? Noteer zaterdag 7 oktober nu al vast in je agenda!

105 Jaar WUR

WUR viert dit jaar haar 105-jarig bestaan. Deze activiteit maakt deel uit van het feestelijke lustrumprogramma met als thema ‘Shaping Sustainable Futures’. Kijk op onze website voor meer informatie over 105 jaar WUR.