Wageningen University benoemt buitengewoon hoogleraar landschapsarchitectuur

13 september 2012

Wageningen University heeft ir. Adriaan Geuze per 1 september benoemd tot buitengewoon hoogleraar Landschapsarchitectuur.

GeuzeAdriaan_MichielGoudswaard_web.jpg

Hij gaat met een nieuwe leerstoel deel uitmaken van de gelijknamige  leerstoelgroep. Zijn leerstoel wordt gefinancierd door Alterra, onderdeel van Wageningen UR.

Adriaan Geuze (Dordrecht, 1960) studeerde landschapsarchitectuur in Wageningen. Hij is oprichter en mededirecteur van West 8 urban design & landscape architecture, een internationaal bureau met grote landschappelijke en stedenbouwkundige projecten in binnen- en buitenland. Met zijn bureau heeft Adriaan Geuze zich internationaal geprofileerd met projecten als Governors Island in New York, Madrid Rio en recentelijk Jubilee Gardens in London.

Voor zijn werk heeft Adriaan Geuze een aantal prijzen en onderscheidingen ontvangen, zoals onlangs de oeuvreprijs voor bouwkunst van het Mondriaanfonds. In zijn loopbaan heeft Geuze vele gastdocentschappen vervuld, waaronder Harvard University.

In zijn onderwijs en onderzoek zal prof. Geuze zich in het bijzonder richten op versterking van de ontwerpvaardigheden van de studenten en op behoud en ontwikkeling van de kwaliteit van metropolitane deltalandschappen tegen de achtergrond van o.a. klimaatverandering, duurzame ontwikkeling en verstedelijking.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met prof. Geuze, tel. 010 485 5801 of per e-mail via n.pot@west8.com