Alumniverhaal

Alumna Nienke Kemp - MSc Management, Economics and Consumer Studies

Nienke werkt bij De Lotto als Marketing and sales intelligence analist. "Tijdens mijn studie wist ik nog niet goed wat voor werk ik graag zou willen doen. Ik werd direct na mijn afstuderen benaderd door een consultancybureau dat de masterclass Marketing Data Analyse organiseerde. Deze masterclass zou mij een snelle start geven van mijn carrière, en dit heeft het inderdaad gedaan!"

In mijn functie analyseer ik het spelgedrag van de spelers.

Het was voor mij de perfecte brug van de universiteit naar het bedrijfsleven, waarbij ik geleerd heb hoe statistiek in het bedrijfsleven in de praktijk gebracht wordt (of kan worden). Bedrijven beschikken over zo veel data, en vaak kunnen zij hier meer mee dan zij daadwerkelijk doen.

Na 6 leuke, intensieve en leerzame weken kon ik direct aan de slag bij De Lotto als Marketing & sales intelligence analist. Onder De Lotto valt niet alleen Lotto, maar ook Lucky Day, Toto, Eurojackpot en Krasloten; 5 hele interessante merken.

In mijn functie analyseer ik het spelgedrag van de spelers, bekijk ik wat acties voor effecten hebben gehad, en maak ik o.a. spelersprofielen en segmentindelingen. Met de kennis die ik hiermee op doe, heb ik een adviserende rol in de marketingactiviteiten. Met de toegang die ik heb tot de klant- en spelgegevens maak ik ook selecties voor de marketingactiviteiten. Samen met andere afdelingen binnen De Lotto beslissen we wie we op welke manier gaan aanschrijven.

Deze baan zal niet snel gaan vervelen: het is ontzettend interessant, heel uitdagend en biedt veel ruimte voor eigen initiatieven en idee├źn!