Alumniverhaal

Alumna Sara de Groot - MSc Management, Economics and Consumer Studies

Sara werkt als Research Manager bij onderzoeksbureau Directresearch en geeft advies over de meest uiteenlopende vraagstukken over communicatie, marketing en productontwikkeling. DirectResearch voert online marktonderzoek uit om direct tot hoogwaardige, bruikbare resultaten te komen. Van een eenvoudige test van een advertentie tot uitgebreide imago- of tevredenheidsonderzoeken. Dit wordt uitgevoerd binnen het representatieve EUpanel of met een e-mailbestand wat de klant aanlevert. De werkzaamheden die Sara uitvoert zijn heel divers: offertes schrijven, vragenlijsten opstellen, analyses maken, rapportages schrijven en klanten bezoeken. Maar ook meewerken aan acquisitieplannen of schrijven voor de nieuwsbrief.

Mijn werk sluit perfect aan bij mijn interesses.

Tijdens mijn studie heb ik zowel management vakken als vakken rondom consumentengedrag gevolgd. Mijn passie ligt dan ook in de combinatie hiervan; hoe kunnen we de enorme bron van informatie (de consumenten) omzetten in concrete learnings en aanbevelingen voor het bedrijf? Consumentengedrag heeft mij altijd al bezig gehouden (waarom koopt deze mevrouw voor mij bij de kassa dit product?) en het werk dat ik nu doe sluit hier perfect bij aan.

Mijn opleiding was een perfecte basis voor wat ik nu moet kunnen in de dagelijkse praktijk: analytisch denken, de juiste vragen stellen, een kritische houding aannemen en verbanden kunnen leggen. Ik vind het leuk om inzicht te geven in ‘de consument’ en zo de vraagstukken van mijn klanten op te lossen. Enkele voorbeelden van zulke vraagstukken zijn bijvoorbeeld: 'Wat vindt men van dit product, en waarom?', 'Wie is de doelgroep van onze diensten?' of 'Zijn onze klanten tevreden?'.