Alumniverhaal

Annet Aris

Studeren in Wageningen heeft mij geleerd nieuwsgierig te zijn naar de wereld en dat het mogelijk is om praktische oplossingen te vinden voor ingewikkelde problemen. Door toe te treden tot de Wageningen Ambassadors hoop ik deze nieuwsgierigheid door te kunnen geven en studenten en onderzoekers te motiveren steeds nieuwe wegen te vinden om urgente globale problemen op te lossen.
Annet Aris, Adjunct professor in strategie bij INSEAD, lid van de raad van commissarissen bij Randstad NV, ASML NV, a.s.r. Nederland NV, Jungheinrich AG en Thomas Cook PLC.

Annet Aris is adjunct professor digitale strategie bij INSEAD sinds 2003. Ze ontwikkelde en doceert onder meer de MBA cursus “Media en Internet, de nieuwe spelregels in de digitale wereld”. In 2010 en in 2011 werd ze genomineerd voor de prijs voor beste docent bij de MBA studenten. Inspiring Fifty noemde haar een van de 50 meest inspirerende vrouwen in de Europese technologie sector in 2016.

Ze is ook een commissaris bij verschillende bedrijven die op dit moment een digitale transitie doormaken, dit zijn onder andere: Randstad NV, ASML NV, a.s.r. Nederland NV, Thomas Cook PLC, en Jungheinrich AG. Verder is zij voorzitter van de Stichting Volkskrant.

Annet heeft Cultuurtechniek B gestudeerd in Wageningen en heeft een MBA van INSEAD, beide cum laude. Ze werkte voor McKinsey van 1985 tot 2003, eerst in Nederland, daarna in het Verenigd Koninkrijk en sinds 1990 in Duitsland. In 1994 werd ze verkozen tot partner.

Samen met Jacques Bughin schreef ze het boek “Managing Media Companies, Harnessing Creative Value” (Wiley’s 2009, tweede editie, ook beschikbaar in het Russisch en Chinees). Ze is columnist voor het Financieel Dagblad waar ze een wekelijkse column schrijft over digitale transformatie. Verder is ze nog actief als voorzitter van de permanente programma commissie van D66.

Wageningen Ambassadors

Overzicht Wageningen Ambassadors