Studentenverhaal

Op de universiteit heb ik veel bijzondere mensen leren kennen

Student Biotechnology
Vooropleiding: Biologie en Medisch laboratoriumonderzoek, Avans

Tijdens mijn thesis heb ik nieuwe technieken leren kennen en geleerd hoe het is om te werken in een wetenschappelijke omgeving.
Tomas, student Biotechnology

Vooropleiding
Tijdens mijn laatste jaar aan Avans heb ik een minor gevolgd in Turku (Finland) en stage gelopen bij Crucell in Leiden. Hier werkte ik samen met universitaire studenten en al snel werd me de waarde van een masterdiploma duidelijk.

Oriëntatie
Voor mijn vervolgopleiding heb ik me georiënteerd bij verschillende universiteiten in Utrecht, Maastricht, Groningen en natuurlijk Wageningen. Wageningen sprak me het meeste aan vanwege de ontspannen sfeer en omdat je veel vrijheid hebt in het samenstellen van je vakkenpakket.

Ervaringen
Tijdens de AID (algemene introductie dagen) heb ik veel mensen leren kennen en de universiteit voelde gelijk vertrouwd aan. Maar de eerste periodes waren wel erg zwaar: veel meer stof in weinig tijd. Gelukkig waren de docenten altijd bereid om te helpen. Het leren was wel een stukje makkelijker doordat je zelf de meest interessante vakken kunt kiezen.

Mijn master thesis heb ik gedaan bij de leerstoelgroep Cell Biology and Immunology op universiteit zelf. Hier heb ik geholpen bij een onderzoek naar de effecten van elektromagnetische velden op immuuncellen. Tijdens mijn thesis heb ik nieuwe technieken leren kennen en geleerd hoe het is om in een wetenschappelijke omgeving te werken.

Mijn laatste stage (minor thesis) heb ik inmiddels afgerond. Ik heb geholpen bij een onderzoek naar een fermentatieproces met exotische gisten. Het volgen van een master waren twee hele mooie jaren en ik heb nog geen moment spijt gehad van de keuze om verder te studeren. Op de universiteit heb ik veel kennis opgedaan en contact gemaakt met veel bijzondere mensen.

Meer over Biotechnology