Testimonial

Puck de Jager | student BSc Economie en Beleid

Je geeft dit jaar scholenvoorlichting. Wat is je belangrijkste boodschap voor studiekiezers?
“Studeren gaat niet alleen over informatie vergaren maar ook over gevoel. Kies vooral een plek en een studie waar je je goed bij voelt. Zo wordt studeren een leuk begin van je toekomst.”

Hoe heb jij je georiënteerd?
“Ik heb eerst een paar online testen gemaakt die mij hielpen inzien waar mijn interesses lagen. Hierna ben ik naar een informatiemarkt geweest waar ik meerdere universiteiten goed kon vergelijken. Vervolgens heb ik meerdere open dagen en meeloopdagen bijgewoond. Na het zien van de campus van de WUR en het horen van het praatje over Ecooomie en Beleid was mijn keuze snel gemaakt!

Waarom heb jij voor Wageningen gekozen?
“Ik heb voor Wageningen gekozen door de fijne sfeer en mooie campus en doordat mijn studie alle componenten bezit die ik interessant vind. De fijne sfeer ontstond vooral door het enthousiasme van de medewerkers en vrijwilligers op de open dagen.”

Wat is je advies aan studiekiezers?
“Onderschat je studiekeuze niet. Neem er vooral lekker de tijd voor en bezoek open dagen en meeloopdagen. Het is toch iets waar je voor een aantal jaar veel tijd aan kwijt bent haha.

Tip voor decanen en mentoren?
“Stimuleer je leerlingen dus vooral om op tijd te beginnen maar maak een studiekeuzeproces iets dat ook heel erg leuk is door oud-leerlingen uit te nodigen. Iemand die zelf recent deze keuze heeft gemaakt, sluit meer aan bij de belevingswereld van de leerlingen.”