Studentenverhaal

Qua sfeer is Wageningen goed te vergelijken met wat ik gewend was

Student Management, Economics and Consumer Studies
Vooropleiding: Bedrijfskunde & Agribusiness, CAH Vilentum

Matthijs, student Management, Economics and Consumer Studies

Vooropleiding

Mijn HBO Bachelor was gebaseerd op de overname of het starten van een eigen bedrijf in de agrarische sector. Mijn studie ging voor de helft in op het agrarische aspect. De andere helft had betrekking op het financiƫle gedeelte van bedrijfsvoering, met verschillende onderwerpen als: Financieel Management, Strategisch Management, Bedrijfsovername Plan en hoe dit gefinancierd moet worden. Mijn minor, Internationaal Bedrijfsleiderschap, was gericht op leiding geven aan een grootschalig bedrijf in het buitenland. Dit werd ondersteund door twee stages in het buitenland.

Keuze voor de master Management, Economics and Consumer Studies

In de loop van de tijd kwam ik erachter dat ik het agrarische gedeelte minder interessant vond dan het financiƫle en strategische aspect van een bedrijf. In dat laatste wilde ik me dus ook verder verdiepen. Na het HBO, wat ik vrij makkelijk doorlopen had, ging ik op zoek naar een nieuwe uitdaging om mijn kennis te verbreden. Tijdens het zoeken naar een masteropleiding waren er twee opties voor mij: Management, Economics and Consumer Studies aan Wageningen Universiteit of Nyenrode Universiteit. Ik koos uiteindelijk voor Wageningen, omdat ik graag nog een half jaar in het buitenland wilde studeren.

Ervaringen met de master Management, Economics and Consumer Studies

Tot nu toe vind ik dat deze master een goede toevoeging is op mijn vorige opleiding. Het was zeker een uitdaging, maar ik heb hier wel bereikt wat ik hoopte te bereiken. Ook de omschakeling naar Engels was gelukkig zeer goed te doen, hoewel mijn Engels eerder niet zo goed was. Qua sfeer is Wageningen goed te vergelijken met wat ik gewend was, dit maakt het voor mij een goede opvolging van mijn HBO Bachelor!

Meer over Management, Economics and Consumer Studies