Testimonial

‘Zo ervaar je hoe je een nieuw product in de markt kunt zetten’

Ik ben anders gaan kijken naar de markt door de LEI Business Innovation Approach. Ik ben me ervan bewust dat als je een nieuw product wilt introduceren, je eerst goed moet nadenken over waar de consument behoefte aan heeft. Maar je dat bewust zijn is niet altijd voldoende. Je moet het ook doorgronden en ervaren. En daar hebben we aan gewerkt tijdens de trajecten van het LEI.

Het was een eyeopener hoe belangrijk de markt is en hoe je de markt het beste kunt analyseren en benaderen

Ik heb twee trajecten gevolgd, één met onze telersvereniging SQ Growers en een traject met ons bedrijf. Beide keren was het een eyeopener hoe belangrijk de markt is en hoe je de markt het beste kunt analyseren en benaderen. De introductie van een nieuw product gaat namelijk verder dan alleen een andere verpakking.

Zo’n traject helpt je om nieuwe paden in te slaan, paden die je anders niet eens ziet. Natuurlijk geeft dat ook wel onzekerheid, want je moet dingen gaan doen die je niet kent en vragen beantwoorden waarop je het antwoord nog niet weet. Maar alleen dan kun je je zelf verbeteren.”  

Peter Duijvestijn, Duijvestijn tomaten