Testimonial

Docent aan het Woord: Pieter Pikaar

Pieter Pikaar is docent Scheikunde op het Marnix College in Ede, een netwerkschool van het Food Valley Scholennetwerk. Pieter maakt al een aantal jaren deel uit van het Docentontwikkelteam Scheikunde, heeft eerder met zijn klas Wageningen University bezocht en onlangs hebben een aantal van zijn leerlingen uit 3 vwo en 3gym/tto meegedaan aan het Junior College Voeding & Gezondheid.

Een bezoek aan Wageningen University laat leerlingen van het vwo kennismaken met wetenschappelijkonderzoek. Ook de sfeer in een universiteitsgebouw draagt daaraan bij
Pieter Pikaar, docent Scheikunde op het Marnix College in Ede

In welk kader heb je ons bezocht?

"Omdat onze 3e klas leerlingen in de maand februari een profielkeuze moeten maken, leek het mij leerzaam én leuk om ze kennis te laten maken met het verschijnsel van een testpanel waarbij ze in een wetenschappelijke setting producten met elkaar konden vergelijken. Sensorisch onderzoek is altijd leuk!!"

Hoe hebben jij en jouw leerlingen het bezoek ervaren?

"Als erg leuk en leerzaam. De setting van een testpanel beviel wel. Ik heb gemerkt dat de leerlingen erg nauwgezet en enthousiast hun “taak” hebben uitgevoerd. Bij Junior College doen leerlingen van verschillende scholen mee. Ook het mixen met leerlingen van andere scholen viel goed in de smaak."

Waarom raad je een bezoek aan Wageningen University aan?

"Omdat leerlingen van deze leeftijd én interesse (VWO-niveau) kennismaken met wetenschappelijk onderzoek. Ook de sfeer in een universiteitsgebouw draagt daaraan bij."