Workshop | Uiteenlopende Perspectieven: Leer werken met verschillen

Als expert zijnde in je vakgebied kun je waarde toevoegen aan complexe uitdagingen. Tegenwoordig vragen deze uitdagingen vaak om trans disciplinaire samenwerking om tot nieuwe oplossingen te komen. Hierbij komt ook de uitdaging om gesprekken te voeren met tegengestelde meningen en belangen van bijvoorbeeld je collega's, onderzoek partners, etc.

Organisator Wageningen University & Research

do 13 oktober 2022 15:00 tot 17:00

Locatie Omnia, gebouwnummer 105
Hoge Steeg 2
6708 PH Wageningen
+31 (0)317 - 484 500
Zaal/kamer Quantum 4

Wat leer je tijdens de workshop?

In deze workshop reflecteer je op je eigen denkpatroon, oefen hoe je met tegengestelde meningen om gaat en ervaar je hoe constructieve interacties van pas kunnen zijn voor werkende wetenschappers in de samenleving.

Je leert hoe je onbewust invloed hebt op de richting van een gesprek en hoe je kijkt op de mate van objectiviteit tijdens het gesprek. Je vergroot je bewustzijn om scherper te observeren en in te grijpen op een manier die kan leiden tot oplossingen waar je zelf nooit aan had gedacht.

Deze workshop wordt gegeven door Sigrid Smeele van De Droomfabriek. Sigrid is WUR-alumna, afgestudeerd op het gebied van biotechnologie. Na een carrière in de industrie maakte ze de overstap naar fulltime faciliteren, omdat ze trans disciplinaire en collaboratieve manieren van werken haar na aan het hart liggen.