Bitterzoet-2: effect van bittermeloen op de bloedsuiker

Bittermeloen (ook wel sopropo genoemd) is in Nederland een nog vrij onbekende komkommersoort, maar in de Aziatische en Caribische gebieden wordt deze al wel veel gegeten. Bittermeloen wordt met verschillende gezondheidseffecten in verband gebracht, maar veel van deze claims zijn nog onvoldoende onderzocht.

Wageningen Universiteit & Research doet onderzoek om te toetsen of het dagelijks gebruik van een voedingssupplement met bittermeloen een gunstig effect heeft op de suikerhuishouding bij mensen met een licht verhoogde suikerspiegel.

Het onderzoek wordt uitgevoerd in maart - juli 2022 op de universiteit in Wageningen. Het onderzoek duurt in totaal 12 weken en in deze periode komen de deelnemers 4 keer naar de onderzoekslocatie voor een test waarbij bloed wordt afgenomen. Daarnaast moeten deelnemers 12 weken lang dagelijks 9 supplementen gebruiken.

Informatiebrochure Bitterzoet-2

Vragen? Neem dan contact op met het onderzoeksteam of bel 06 2804 3164. Reacties bij voorkeur per e-mail, vermeld wel uw telefoonnummer zodat we u terug kunnen bellen.