Professor Liesje Mommer zet zich in voor biodiversiteit: jij ook?

5 juli 2021

Liesje Mommer is duidelijk: we staan voor de grootste uitdaging ooit! Het gaat namelijk niet goed met de biodiversiteit: we zien verdwijnende insecten, bodems zonder regenwormen en afstervende koraalriffen. Ecosystemen brokkelen af en daarmee hangt ook het voortbestaan van ons mensen aan een zijden draadje. Tijd voor actie dus!

Biodiversiteit is de essentie van het leven
Liesje Mommer

Wageningen Biodiversiteits Initiatief

Wageningen University & Research doet veel onderzoek naar landbouw en ecologie, maar die werelden kwamen nog niet dagelijks samen. Met het net opgerichte Wageningen Biodiversiteits Initiatief willen Liesje Mommer (hoogleraar plantenecologie en natuurbeheer) en andere onderzoekers dit juist samenbrengen.

Want we kunnen het verlies van biodiversiteit alleen stoppen als we samenwerken. Dit geldt voor de overheid, bedrijven, wetenschappers en NGO’s, maar ook voor studenten!

Deze opleidingen leren je meer over biodiversiteit

Ben jij klaar voor deze uitdaging, sta je open voor de complexiteit van het onderwerp en wil je graag samen naar antwoorden zoeken? Dan zijn deze opleidingen wat voor jou!