Ruim 1800 studiekiezers checkten in bij de Online open dag

30 november 2021

Vorige week organiseerden we weer een Online open dag. Deze keer verwelkomden we maar liefst 1800 deelnemers! Zij bezochten opleidingspresentaties, verkenden het platform en stelden live vragen in de Q&A sessies over studeren in Wageningen.

Bedankt voor de goede uitleg en interactie
studiekiezer over de Online open dag

Naast de open dagen op de campus (zoals bijvoorbeeld de aankomende master open dag op 9 december) organiseren we online open dagen in november en maart. Deze dagen zijn laagdrempelig te bezoeken vanuit je eigen huis (fijn zo in tijden van Corona) en ideaal voor buitenlandse studiekiezers.

Internationaal karakter

Zo bezochten meer dan 100 nationaliteiten deze dag op 25 november. Naast Nederland kwamen de meeste bezoekers uit India, Indonesië en Nigeria. Binnen Europa kwamen de meeste bezoekers uit Griekenland, Italië en Duitsland.

Populaire opleidingen

Alle opleidingen gaven interactieve presentaties waarin ze in gingen op studie inhoud. Er werden daarnaast live vragen van bezoekers beantwoord. Uit de bezoekcijfers bleken de bacheloropleidingen Environmental Sciences, Animal Sciences en Food Technology populair. Bij de masteropleidingen sprongen de opleidingen Food Technology, Environmental Sciences, Plant Sciences en Biotechnology er uit qua bezoekersaantallen.

Welke vragen leven bij toekomstige Wageningse studenten?

Tijdens de live Q&A sessies konden deelnemers vragen stellen over studeren en huisvesting in Wageningen, die niet over de opleiding zelf gaan. Welke vragen werden er gesteld en wat waren de antwoorden? We zetten ze voor je op een rij!

Vragen van Nederlandse studiekiezers

Tijdens de Nederlandse live Q&A sessie gaven studenten van het social media team en een medewerker van studentenhuisvester Idealis antwoord op vragen over studeren in Wageningen. Er werden vragen gesteld zoals:

• Hoe is het om te studeren in Wageningen?
  • Hoe kan ik het beste een kamer zoeken?
  • Wat is de wachttijd voor een kamer?
  • Krijgen studenten die ver weg wonen voorrang op een kamer?

Luister zelf naar de antwoorden, bekijk de Q&A terug

Vragen van de Internationale studiekiezers

Om alle vragen van buitenlandse studenten te kunnen beantwoorden sloten bij de internationale sessie ook medewerkers van het Student Service Centre aan. In deze sessie kwamen vragen aan de orde als:

• Hoe kun je je aanmelden?
  • Ben ik toelaatbaar?
  • En hoe is het om aan Nederland te wennen?

Bekijk de Internationale Q&A met de antwoorden terug

Vragen van HBO studenten

Er waren ook 2 live momenten waarop studenten van het HBO hun vragen konden stellen over de overgang van HBO naar de universiteit. Vragen die leefden waren:

• Welke Engels niveau eisen gelden er?
  • Kun je wat vertellen over het studentenleven?
  • Waar kun je zien of je vanuit jouw HBO opleiding een premaster moet doen of niet?

Lees meer over verder studeren aan de universiteit na het HBO

Twijfel je nog over je studiekeuze?

Online open dag gemist óf er nog niet uit welke studie het gaat worden? Denk eens aan Online proefstuderen of een meeloopdag.