Education Experience

Wageningen University & Research wil de informatie voor, communicatie met en services voor studenten en docenten gaan verbeteren. Het is de bedoeling dat we ‘de klant’, de behoefte van onze studenten en docenten, hierin centraal gaan stellen. Om dit te realiseren organiseren wij sessies om het gesprek aan te gaan met studenten en docenten. Dit moet leiden tot een overzicht en prioritering waar de universiteit haar verbeteringen op in moet zetten.

Vanwege het Covid-19 virus worden de Education Experience sessies niet georganiseerd op de manier waarop jullie van ons gewend zijn. De sessies zullen online plaatsvinden en je kunt deze dus in je eigen tijd doorlopen. Check onze Facebook wanneer welke sessies er aan komen. En schrijf je in via de onderstaannde link

Wat doen wij

Vanaf zomer 2018 is het Education Experience team vanuit Education & Student Affairs (ESA) gestart met het in kaart brengen van de wensen en behoeftes van studenten. Door middel van sessies werken studenten en medewerkers samen aan het in kaart brengen van de student journey. Daarnaast zijn we in december 2019 ook gestart met het in kaart brengen van de behoeften van de docenten.

Er wordt gebruik gemaakt van persona. Deze persona representeren allen een deel van de doelgroep. Het is de bedoeling dat vanuit het perspectief en de behoefte elk van deze persona behoeften duidelijk worden. Aan de volgende onderwerpen wordt momenteel gewerkt:

In het afgelopen jaar en maanden zijn sessies en resultaten over de onderstaande onderwerpen voltooid. Nieuwsgierig naar de resultaten? Bekijk ze hier (Engelse webpage) of abbonneer je op onze nieuwsbrief (5 keer per jaar) aan de rechterzijde van deze pagina.

Deze sessies zijn gebaseerd op de ‘customer journey’ methodiek welke veelvuldig in het bedrijfsleven wordt gebruikt. Wij hanteren enige aanpassingen omdat onze doelgroep, de studenten, complexer zijn dan gewone klanten. We maken daarnaast ook gebruik van Design Thinking gebaseerd op de methodes van Stanford, Awareness mapping en de 'Make your Mark' methode.