Market Intelligence Ontwerpen en testen interventiestrategieën

Interventiestrategieën ontwerpen en testen

Het wetenschappelijk, onder geconditioneerde omstandigheden, testen van consumentengedrag levert inzichten op die uw marketingbeslissingen goed kunnen ondersteunen. Deze manier van onderzoeken op speciale testlocaties sluit allerlei externe invloeden op consumentengedrag uit waardoor de rol van heel specifieke gedragsbeïnvloeders duidelijk wordt.

Maar de consument gebruikt uw product natuurlijk niet in een laboratoriumsituatie en het waargenomen effect van een enkele interventie of nudge is soms maar van korte duur. Voor blijvende en langdurige gedragsverandering is een integrale aanpak noodzakelijk: een combinatie van interventies, niet alleen getest in een laboratorium, maar in een daadwerkelijke situatie zoals die in een restaurant, op scholen of een winkel voorkomt.

Testen in de praktijk voor maximaal resultaat

Samen met u ontwerpen we interventiestrategieën op basis van de laatste wetenschappelijk inzichten, consumentenonderzoeken in onze eigen testlocaties en virtueel consumentenonderzoek. Vervolgens testen we de uitgedachte interventiestrategieën in een “real life”-situatie, met oog voor de praktische uitvoerbaarheid en organisatorische en kostentechnische haalbaarheid. Deze locaties kiest u vaak zelf, zodat de resultaten representatief zijn voor uw doelstellingen. We meten de effecten van de interventies op het consumentengedrag, met speciale aandacht voor consumententevredenheid en betalingsbereidheid. Zo ontwerpen we strategieën met blijvende impact.

De Market intelligence puzzel

Puzzelstukje: Interventiestrategieën ontwerpen en testen

Dit is één stukje van de Market intelligence puzzel. Benieuwd naar de hele puzzel? Bekijk dan de pagina Market Intelligence: een onderbouwde kijk naar de toekomst.

Waarom Wageningen Economic Research

  • Wetenschappelijk onderbouwde inzichten in optimale interventiestrategieën voor langdurige gedragsverandering
  • Al tientallen jaren innovatief in wereldwijd markt- en consumentenonderzoek
  • Uitgebreid netwerk van gedragsexperts en unieke kennis van wereldwijde agri- en voedselvoedselmarkt
  • State of the art data en onderzoeksmogelijkheden en specialistische domeinexpertise