Partnership

OnePlanet Research Center

In 2050 zijn er bijna 10 miljard mensen op deze planeet. Om ervoor te zorgen dat iedereen gezond kan leven en toegang heeft tot gezond en duurzaam geproduceerd voedsel zijn baanbrekende innovaties nodig. OnePlanet ziet chip- en digitale technologieën als een belangrijke factor om tot oplossingen te komen.

OnePlanet Research Center is een multidisciplinaire samenwerking tussen het R&D-centrum voor nano- en digitale technologie imec, Radboud Universiteit, Radboudumc en Wageningen University & Research.

OnePlanet initieert fundamenteel en toegepast onderzoek, baanbrekende innovaties en slimme producttoepassingen door ideeën, innovaties en chip- en digitale technologieën uit verschillende disciplines te verbinden. Hierbij wordt nauw samengewerkt met andere partijen, zoals bedrijven, onderwijs, onderzoekers, maatschappelijke instellingen en burgers.

Twee domeinen centraal

De partners in OnePlanet Research Center dragen vanuit hun domein kennis en expertise bij aan oplossingen binnen de domeinen “Preventieve Gezondheid, voeding & gedrag” en “Precisie Landbouw & voedsel”.

Op de cross-over tussen voeding, gezondheid, landbouw, leefomgeving en hightech worden haalbare en maakbare oplossingen ontwikkeld die bijdragen aan een duurzame samenleving.