Dialogue

CineScience movietalk: How High

Wat vind je zowel bij een wetenschappelijk instituut als in een coffeeshop? Als je het aan promovendus Mexx Holweg vraagt, zou zijn antwoord zijn: Cannabis. In klimaat gecontroleerde kamers onderzoekt hij de fysiologische reacties van medicinale cannabis op verschillende omgevingscondities. De hoofdpersonen in de stoner komedie How High experimenteren er ook op los. Zo vinden ze een interessante meststof voor het kweken van hun marihuana, die hen helpt met een jointje op Harvard University binnen te komen. Maar wat gebeurt er als hun voorraad bovennatuurlijke wiet opraakt? Een hilarisch plot, gecombineerd met wetenschappelijke inzichten van een Wageningse plantenkundige. Kan jij je een betere woensdagavond voorstellen?

De inleiding door Mexx Holweg is in het Engels. De film is Engelstalig met Nederlandse ondertiteling.

De film start om 20:00 uur. We nodigen je van harte uit om 19:00 uur voor een informele mini-dialoog over de rol van WUR in het doen van (meer) onderzoek naar cannabis.

Organisator Wageningen University & Research and Heerenstraat Theater

wo 18 januari 2023 20:00

Locatie Heerenstraat Theater, Wageningen
Prijsomschrijving Tickets: Standaard 11,- | Cineville 3,-

Wageningen University & Research hecht veel waarde aan haar verbinding met de stad van Wageningen en haar inwoners. Met CineScience movietalks geven Wageningse onderzoekers een inkijkje in hun werk om een laagdrempelige en unieke wijze door hun onderzoek op een creatieve wijze te verbinden aan een zelfgekozen speelfilm.

Leer meer over de nieuwste wetenschappelijke inzichten, ontdek hoe ons dagelijkse leven linkt aan het onderzoek dat in Wageningen gedaan wordt en geniet van een prachtige film die aanzet tot een goed gesprek. En voor dat gesprek is genoeg ruimte tijdens de pauze of borrel, een drankje is bij je ticket inbegrepen.