Master Development and Rural Innovation

Maatschappelijke problemen kunnen niet alleen met technologie worden opgelost. Innovatieprocessen, zoals verduurzaming en het vergroten van voedselzekerheid, vereisen ook sociale verandering. Daarom leren studenten van de MSc Development and Rural Innovation naar het totaalplaatje te kijken.

Development and Rural Innovation is een tweejarige masteropleiding ontworpen voor studenten die een achtergrond hebben in technische wetenschappen, life sciences of relevante managementstudies, en die geïnteresseerd zijn internationale ontwikkeling. Je leert om de sociale aspecten van transformatie te doorgronden en om te gaan met kennisprocessen in dynamische contexten, waar ook ter wereld.

Master Development and Rural Innovation

Waarom deze opleiding?

• Een unieke opleiding sociale wetenschappen die open staat voor studenten met een achtergrond in technische wetenschappen of life sciences.
    • Richt zich op ontwikkelingsthema’s als klimaatverandering, ongelijkheid, armoede, duurzame landbouw, migratie, voedselzekerheid, rampenbeheersing en natuurlijke hulpbronnen.
    • Leidt je op tot een internationale professional die bruggen kan bouwen tussen verschillende disciplines.

Bekijk het volledige programma op de Engelse pagina

Studieprogramma

Op de pagina Studieprogramma vind je de opbouw van het programma en gedetailleerde informatie over vakken, theses en stages. Vergelijk de opleiding met andere masters om vast te stellen of deze bij je past.

Toelating en inschrijving

Heb je interesse in de master Development and Rural Innovation? Bekijk de toelatingseisen en -procedure op de pagina Toelating & inschrijving.

Heb je een bachelor in de sociale wetenschappen of economie gedaan? Dan ben je waarschijnlijk niet toelaatbaar tot de MSc Development and Rural Innovation, maar mogelijk wel tot de zusteropleiding MSc International Development Studies.

Studenten vertellen

De beste manier om een plek te leren kennen, is door de mensen te leren kennen. Studenten delen hun ervaringen over de opleiding en het studentenleven in Wageningen op de pagina Studenten verhalen.

The MSc Development and Rural Innovation combines developing issues we encounter in the Amazon rainforest nowadays
Voormalig student Matias Perez Ojeda del Arco – Peru

Na je studie

Wat zijn de mogelijkheden na je studie? Lees er alles over op de pagina Na de opleiding.