Master Metropolitan Analysis, Design, and Engineering (joint degree)

Metropolitan Analysis, Design & Engineering is een tweejarig masterprogramma met een focus op duurzame ontwikkeling. Je leert innovatieve oplossingen te bedenken voor de uitdagingen die een verstedelijkt gebied het hoofd moet bieden. Je houd daarbij rekening met de omgeving, duurzaamheid en de leefbaarheid van de stad.

Master Metropolitan

Waarom deze opleiding?

• Werf vaardigheden en kennis door ideeën te testen in een living lab-setting aan het AMS Institute in Amsterdam.
  • Profiteer van een joint degree die je het beste van twee werelden geeft: Wageningen University & Research en TU Delft.
  • Werk in multidisciplinaire teams met studenten met verschillende academische en internationale achtergronden.

Bekijk het volledige programma op de Engelse pagina

Studieprogramma

Dit master programma brengt multidisciplinaire teams samen om te werken aan de uitdagingen van verstedelijkte gebieden, met Amsterdam als voorbeeld.

In deze tweejarige master in duurzame ontwikkeling heeft ondernemerschap een belangrijke rol. In het eerste jaar krijg je vakken zoals bijvoorbeeld Metropolitan Challenges, Data and Entrepreneurship. Tijdens het tweede jaar van de master doe je mee aan het Living Lab. Daarin ga je aan de slag met real-life cases binnen de stad Amsterdam. Je kunt het algemene Studieprogramma vinden op de website van AMS-Insitute, samen met meer informatie over wat je gaat leren.

Toelating en inschrijving

Heb je interesse in de master Metropolitan Analysis, Design and Engineering? Check dan even de toelatingseisen en de aanmeldprocedure.

Studenten vertellen

Wil je meer weten over deze master? Lees dan de Studenten verhalen waar ze hun ervaring en mening met ons delen.

Na je studie

Als afgestudeerde Metropolitan Analysis, Design and Engineering ben je enerzijds een expert en anderzijds een integrator. Je bent een grensverleggende kracht bij een bedrijf of een overheid, een baanbrekende onderzoeker die streeft naar een doctoraat of een innovator die klaar is om je eigen bedrijf te starten. Lees de verhalen van alumni en kom meer te weten over hun baan en je kansen Na de opleiding.