Logeion

De Adviesraad Positionering Vak en Beroepsgroep van Logeion, onder voorzitterschap van Bartho Boer (directeur communicatie NS) zoekt twee gemotiveerde studenten voor de uitvoering van vervolgonderzoek naar de beeldvorming van het vakgebied Communicatie in de media.

De stage biedt de mogelijkheid om onderzoek te combineren met relevante werkervaring en een unieke kans tot profilering binnen en buiten de beroepsgroep. Kan jij een gedegen analyse afleveren en durf je de resultaten te presenteren aan toppers in het vakgebied? Dan is dit jouw stage. Wij vragen: Nieuwsgierigheid, analytische vaardigheden, enthousiasme en minimaal HBO, bij voorkeur WO-opleiding.

De organisatie

Logeion heeft onder andere als taak om feiten en fictie over het communicatievak van elkaar te scheiden. Ondanks de vele onderzoeken naar allerlei aspecten van communicatie, is verrassend weinig bekend over de communicatiebranche in Nederland. De indruk bestaat dat communicatieprofessionals geen al te goede naam hebben onder journalisten. Het doel van het stageonderzoek is om hierover betrouwbare informatie te krijgen, door middel van een media-analyse naar het imago van communicatieprofessionals in de media. Het onderzoek werd in 2015 voor het eerst uitgevoerd en is hier terug te lezen. Het is de bedoeling dat het onderzoek wordt uitgebreid met een verdiepende analyse van een praktijkvoorbeeld.

Wij bieden

De stage vindt plaats in Amsterdam bij Publistat, het bureau in Nederland voor mediamonitoring en media-analyse (www.publistat.nl) met toonaangevende opdrachtgevers, zoals grote financiƫle instellingen, het Europees Parlement, retailers en ministeries. Publistat is een jong en dynamisch bedrijf waar hard werken gecombineerd wordt met ontspanning, onder andere in onze eigen bar, voorzien van tap, muziek en pingpongtafel! We zitten 24/7 bovenop het nieuws en schenken uitstekende koffie.

Je presenteert uiteindelijk de resultaten aan de Adviesraad met vertegenwoordigers uit de top van het vakgebied. Vanzelfsprekend zorgt Logeion daarna voor brede verspreiding via de eigen mediakanalen en diverse andere activiteiten. De stage duurt minimaal drie maanden (36 uur) met een marktconforme stagevergoeding. Bij goed functioneren behoort een vast dienstverband tot de mogelijkheden.