Studentinformatie

Is jouw laptop klaar

Via de WUR AppStore kun je vanaf één plaats alle software die je nodig hebt voor je studie meestal gratis op je eigen laptop installeren. Dit maakt het mogelijk om op ieder tijdstip te studeren en de vakken en computer practica online of op de campus te volgen via je eigen laptop.

Doe in 3 stappen de gereedheids-check

Hulp nodig? (voor alle laptops)

Bezoek: ServicePoint IT, Forum receptiebalie
Bel: ServiceDesk IT (31) 317 4 88888, ma–vrij 08.00 - 17.30 uur
E-mail: servicedesk.it@wur.nl
Click voor instructie handleidingen

✔ Voldoet je laptop aan de WUR studie eisen?

Check of je laptop voldoet aan de minimale eisen. De modellen uit het jaarlijkse WUR laptopaanbod voldoen aan deze eisen.

Is je laptop uitgerust met Windows 10 educatie?
Heb je nog geen Windows 10 educatie, koop en installeer deze dan gratis via SURfspot.nl.

WUR is een Windows Universiteit, omdat de meeste vaksoftware gebasseerd is op het Windows bestuuringssysteem. Kies je toch voor een MacBook, dan moet je Windows op Mac installeren door Windows 10 educatie(gratis) en Parallels Desktop(met korting) bij SURFspot.nl te bestellen.

✔ Is jouw laptop klaar voor de WUR AppStore?

Om de WUR Appstore te kunnen gebruiken moet je laptop eenmalig gekoppeld worden aan het WUR netwerk met je WUR account.
Ga naar Student Support - WUR AppStore en volg de instructies om de WUR Appstore te koppelen. Lukt het niet zelf, ga naar ServicePoint IT in Forum of bel Servicedesk IT, ze helpen je graag.

✔ Je bent er klaar voor

Je bent nu goed voorbereid en je kan de WUR AppStore gaan gebruiken. Je vindt de studie en vak software in een makkelijk en overzichtelijk overzicht. Er is software wat je het hele jaar kunt gebruiken of software wat alleen beschikbaar is gedurende de periode van je vak of examen.