Wat doet het Wageningen Writing Lab voor docenten?

Studentbegeleiding

Studenten leren schrijven, kost tijd. Gelukkig kun je ze te allen tijde gratis doorverwijzen naar het Wageningen Writing Lab voor extra schrijfbegeleiding. Wij helpen studenten om betere schrijvers te worden in één-op-één gesprekken. Onze aanpak rust op twee unieke pijlers:

• Een student zit bij ons aan tafel met een peer coach: een mede-student die door ons is opgeleid tot schrijfcoach en dit werk als bijbaan doet. Dit maakt het gesprek laagdrempelig en gelijkwaardig.

• Onze schrijfcoaches werken non-directief: door het stellen van (socratische) vragen laten ze de student zelf ervaren hoe die zijn tekst en schrijfproces kan evalueren en verbeteren. Zo verbetert niet alleen de tekst (kortetermijnwinst), maar ook de schrijver (langetermijnwinst).

Expertise-uitwisseling

Wij sparren altijd graag met docenten, studieadviseurs en andere studentbegeleiders. Zo blijven we namelijk op de hoogte van wat er universiteitsbreed speelt op het gebied van academisch schrijfonderwijs. Ook denken we graag mee over vraagstukken waar je als docent wellicht tegenaanloopt bij de inrichting van academisch schrijfonderwijs, zoals een goede invulling van de thesis ring. Neem dus vooral contact met ons op!

Voorlichting

Hoe meer studenten het Writing Lab weten te vinden, hoe beter. Neem dus gerust deze suggesties ter harte:

• Je kunt deze tekst over het Wageningen Writing Lab plaatsen op Brightspace.

• We komen graag langs in je college om een 5-minuten-pitch te geven over het Wageningen Writing Lab. Nodig ons uit door een mailtje te sturen naar writinglab@wur.nl.

• Wij komen graag langs bij een docenten- of stafvergadering om uitleg te geven over de werkwijze van het Wageningen Writing Lab. Nodig ons uit door een mailtje te sturen naar writinglab@wur.nl.