Johan Warringa nieuwe manager business unit Open Teelten

18 maart 2024

De directie van de Plant Sciences Group (PSG) heeft Johan Warringa benoemd tot manager van de business unit Open Teelten. Warringa start op 1 april 2024. Hij volgt Chris de Visser op, die deze zomer met pensioen zal gaan.

Johan Warringa

Johan Warringa is geen onbekende in Wageningen. Na de Hogere agrarische school Groningen te hebben afgerond, studeerde hij in Wageningen af in de Landbouwplantenteelt, gevolgd door een promotieonderzoek aan WUR met als onderwerp de fysiologie van graszaadproductie. Warringa deed hierna een post-doc aan de University of Melbourne voor hij in 2000 bij veredelingsbedrijf BASF-Nunhems aan de slag ging. In eerste instantie als onderzoeker Zaadproductie, en sinds 2007 in verschillende R&D managementposities. Afgelopen maand nam hij afscheid bij BASF-Nunhems.

“Gedurende zijn carrière heeft Johan veredelaars en onderzoekers wereldwijd geleid, met als doel verbeterde en commercieel succesvolle groenterassen te ontwikkelen.”, zegt Richard Harrison, algemeen directeur van de Plant Sciences Group. “Zijn ervaring in het smeden van multidisciplinaire teams en het toepasbaar maken van onderzoeksresultaten in combinatie met zijn Wageningse ‘DNA’ maakt hem de aangewezen persoon om Chris de Visser op te volgen.”