Bachelor's International Land and Water Management

Kunnen boeren in een kurkdroge zomer wel of niet water uit de sloot gebruiken om te sproeien? Wat is het effect van een stuwdam in een rivier op omwonenden? Hoe kunnen we voedselproductie beter bestand maken tegen droogte, erosie of overstromingen?

Bachelor Internationaal Land- en Watermanagement

Waarom deze studie?

• Van de Veluwe tot de Himalaya, van de Amazone tot de Sahara. Wat dacht je van een stage of werkplek in Bolivia, India, Australië of Malawi?
  • Je leert vanuit alle kanten kijken: technisch en sociaal maar ook vanuit land- en waterrechten, economie en politiek… een mix waar werkgevers nu al op zitten te wachten.
  • Je werkt veel samen met studenten en met professionals uit het werkveld. Je leert daarmee veel over veel verschillende expertises, culturen en belangen.

Wat studeer je bij International Land and Water Management?

Met de Engelstalige bacheloropleiding International Land and Water Management leer je alles over land- en watergebruik en het beheer daarvan. En het gaat verder. Welk effect heeft klimaatverandering eigenlijk op een lokale maatschappij? Hoe werk je samen met de plaatselijke bevolking aan plannen voor verbetering? Je werkt met een combinatie van sociale en natuurwetenschappelijke kennis, aan duurzaamheid en rechtvaardigheid. In deze opleiding krijg je een interessante mix van technische vakken (agronomie, bodem en water) en sociale vakken (sociologie, economie en omgevingswetenschappen). Student Mathijs vertelt alles over zijn ervaring met deze opleiding.

In het overzicht van het Studieprogramma van de opleiding kun je per studiejaar zien welke vakken je kunt volgen. Of Vergelijk de opleiding met andere opleidingen.

Toelating en inschrijving

Wil jij een rol spelen in belangrijke vraagstukken over land en water en meer weten over deze opleiding? Voor deze opleiding heb je een vwo-diploma nodig met wiskunde A of B en natuurkunde. Kijk bij Toelating & Inschrijving of je met jouw achtergrond wordt toegelaten en schrijf je in!

Studenten vertellen

Wil je weten hoe studenten de opleiding en het studeren in Wageningen ervaren? Lees de Verhalen van studenten.

Mijn keuze voor deze studie komt eigenlijk voort uit het volgen van mijn passie!
Student Paul

Na je studie

Lees welke beroepen je kunt gaan doen als je na je bachelor een master hebt afgerond en lees de verhalen van afgestudeerden op Na de opleiding International Land and Water Management.

Aansluitende masters

Na je bachelor heb je toegang tot een aantal masteropleidingen. Naast de opleidingen waar je direct toegang toe hebt, zijn er mogelijkheden om naar andere masteropleidingen door te stromen. Lees meer over de Aansluitende masteropleidingen.