Sustainable Development Goals in het onderwijs

De opleidingen van Wageningen University & Research dragen bij aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. In een groot deel van onze BSc and MSc programma’s zijn de SDGs geïntegreerd in het curriculum.

Sustainable Development Goals

De Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties hebben in het onderwijs ecosysteem van Wageningen University & Research een belangrijke rol. De SDGs zijn niet alleen geïntegreerd in een groot deel van onze BSc and MSc programma’s, maar ook in het postacademisch en online onderwijs.

Bij WUR leiden wij studenten op tot academische professionals die wereldwijd een bijdrage leveren aan duurzame oplossingen voor complexe wetenschappelijke en maatschappelijke uitdagingen. Onze studenten nemen hun maatschappelijke, persoonlijke en ethische verantwoordelijkheden serieus.

De SDGs zijn sterk vertegenwoordigd in alle bachelor en master programma’s van Wageningen University. Met name de SDGs Zero Hunger (SDG 2), Good Health and Well-Being (SDG3), Industry, Innovation and Infrastructure (SDG 9), Sustainable Cities and Communities (SDG 11), Responsible Consumption and Production (SDG 12), Climate Action (SDG 13) en Life on Land (SDG 15) geven hier richting aan. Voor een overzicht van de opleidingen die gekoppeld zijn aan deze SDGs, zie: SDGs in de BSc en MSc opleidingen.