Internationale marktbenadering wordt succesvol door inzet Nederlandse naoogsttechnologieën en logistiek ecosysteem

8 september 2022

Voor de Nederlandse (technologie)bedrijven in agrologistiek liggen kansen voor een succesvolle internationale marktbenadering. Dat blijkt uit een rapport over het Nederlandse agrologistieke ecosysteem wat zojuist is gepubliceerd. Deze studie is uitgevoerd door Wageningen University & Research, in opdracht van RVO, met de support van Topsectoren en Regionale Ontwikkelingsmaatschappijen.

Wereldwijd zijn er kansen en uitdagingen, zoals de groeiende behoefte naar gezond eten, reductie van voedselverliezen en voedselveiligheid, die opgepakt kunnen worden door het krachtige synergetisch ecosysteem in Nederland. Het advies is om middels product-markt combinaties richting de internationale markt te treden om op die manier de meeste impact en succes te realiseren.

Optimale product-markt combinaties

Wageningen University & Research heeft verschillende experts die adviseren over technologische innovaties en de inzet van technologieën op het gebied van koelen, verpakken, sorteren en verwerking. Hiermee kunnen technologie leveranciers de gevraagde technologie fine-tunen voor de specifieke ‘product-marktcombinaties’. Hiermee sluit het optimaal aan op de land-specifieke situatie. Nieuwsgierig naar de kansen van cold chain technologieën in het buitenland of de mogelijkheden voor technologische innovatie? Neem dan contact op.