
Open Science-verhalen
In de serie Open Science Stories van de bibliotheek laten onderzoekers en docenten zien hoe zij bijdragen aan open onderzoek en onderwijs. Welke mogelijkheden biedt het en welke uitdagingen brengt het met zich mee? Wat is er nodig om de open science-cultuurverandering bij WUR tot stand te brengen? Collega's vertellen over hun ervaring met Open Science & Education.
Bekijk de video's
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Lees de verhalen
Het Open Science-verhaal van Vittorio Saggiomo
In de serie Open Science-verhalen vertellen WUR-onderzoekers en docenten hoe zij bijdragen aan Open Science & Education bij WUR. Wij hadden een interview met Vittorio Saggiomo, universitair docent bij het BioNanoTechnology Laboratory. Hij is een voorvechter en ontwikkelaar van open science hardware.
Het Open Science-verhaal van Annemarie Wagemakers
Annemarie Wagemakers is persoonlijk hoogleraar Participatory Community Health Promotion bij de Health and Society-groep. In haar onderzoek betrekt ze burgers actief bij het ontwikkelen van kennis over hun situatie en het bewerkstelligen van sociale verandering. Ze deelt haar ervaringen en visie op citizen science in dit Open Science-verhaal.
Het Open Science-verhaal van Arjen Wals
Deze maand het Open Science-verhaal van Arjen Wals, hoogleraar Transformative Learning for Socio-Ecological Sustainability aan de Wageningen Universiteit. Hij benadrukt dat het belangrijk is om verbinding te maken met de samenleving en om belanghebbenden en burgers te betrekken bij onderzoeksactiviteiten.
Het Open Science-verhaal van Justin van der Hooft
In de serie Open Science-verhalen vertellen WUR-onderzoekers en docenten hoe zij bijdragen aan Open Science & Education bij WUR. De eerste in de serie is Dr Justin van der Hooft, universitair docent Computational Metabolomics bij de Bioinformatics-groep.
Frits Mohren over open onderwijs bij Bosbeheer
Voor de serie Open Science-verhalen interviewden we Frits Mohren, persoonlijk hoogleraar bosecologie en bosbeheer. Hij legt uit hoe volgens hem open onderwijs de kwaliteit en impact van lesmateriaal kan verbeteren.
Het Open Science-verhaal van Peter Tamás
Voor dit Open Science-verhaal hebben we Peter Tamás geïnterviewd. Peter is een docent en onderzoeker in onderzoeksmethodologie bij Biometris. Hij legt uit hoe GenAI-technologie en natural language processing (NLP) kunnen helpen bij het verbeteren van kwalitatieve analyses en systemische reviews.