Ga naar de inhoud

L (Liam) Dwyer

L (Liam) Dwyer

Promovendus / WR Onderzoeker

Biografie

Biografie

Liam werkt als consumentonderzoeker bij Wageningen Social & Economic Research, waar hij onderzoekt hoe consumenten omgaan met nieuwe voedseltechnologieën, duurzamere voedselkeuzes en alternatieve eiwitten. Daarnaast is hij parttime PhD-kandidaat bij de groep Marktkunde en Consumentengedrag aan Wageningen University & Research. In zijn promotieonderzoek richt hij zich op de rol van ambivalentie bij de acceptatie van cellulaire landbouwproducten, zoals kweekvlees en precisiefermentatie zuivel. Hij combineert inzichten uit psychologie en marketing met experimenteel onderzoek, onder meer via online supermarkten, virtual reality ervaringen en grootschalige vragenlijsten. Daarmee simuleert hij realistische contexten waarin keuzegedrag kan worden geobserveerd. Liam is betrokken bij de Nederlandse Agrifoodmonitor, de Eiwitmonitor en diverse Europese projecten.

Over

Personal information

Expertises

Consumentenwetenschappen, Psychologie, Consumentengedrag, Consumentenonderzoeken, Kwantitatieve methoden, Consumentenpsychologie

Onderafdeling

Marktkunde en Consumentengedrag