prof.dr. MC (Marleen) Onwezen
prof.dr. MC (Marleen) Onwezen
Sr. Researcher in consumer behaviour / Buitengewoon hoogleraar
Ga snel naar
Biografie
Biografie
I am a social psychologist who has a PhD on the role of emotions in behaviour. I manage and conduct research at Wageningen Economic Research. My expertise refers to understanding consumers’ healthy or sustainable behavior. My research designs explain why consumers engage in these behaviours, or refer to experimental designs to guide consumers towards desired behavior. Important concepts are for example emotions, social norms, consumer segmentation, values and habits. Additionally, I translate the findings in policy recommendations or marketing concepts, such that scientific findings are translated to practice.
Nevenwerkzaamheden - prof.dr. MC (Marleen) Onwezen
Nevenwerkzaamheden
- Ministerie van LNV (22-2-2024/31-12-2025)
Gezamenlijk vorm geven aan de Kennis en Innovatieagenda, specifiek voor het onderdeel 4D: Duurzaam en gezond voedselaanbod en consumentengedrag - Virtual Community Sustainability and Consumption (13-1-2024/31-12-2027)
Virtual board, newsletter
Over
Personal information
Adres
Prinses Beatrixlaan 582, 2595BM, 'S-GRAVENHAGE
Post adres
Postbus/POBox 29703, 2502LS, 'S GRAVENHAGE
Gebouw
Wageningen Social & Economic Research WTC, Flex
Telefoon
+31703358175
Secretariaat
+31317480100
Expertises
Consumentenwetenschappen, Attitudes, Clusteranalyse, Consumentengedrag, Voorkeuren van de consument, Consumptie, Experimentele psychologie, Economische psychologie, Emoties, Beleidsevaluatie, Beleidsonderzoek, Vragenlijsten, Sociale psychologie, Kwantitatieve methoden
Onderafdeling
Consumer Research