Product

Intensieve zomercursus Social Dutch 1

Ben je een buitenlandse student aan Wageningen University & Research en zou je graag in één week Nederlands willen leren spreken met jouw medestudenten en docenten, of een eenvoudig gesprek willen voeren met jouw buren? Wil je daarnaast ook iets leren over wat nu precies typisch Nederlands is, zowel binnen als buiten de muren van de universiteit? Dan is onze intensieve Social Dutch cursus echt iets voor je.

Doelgroep

De cursus is voor bachelor- en masterstudenten van Wageningen University & Research die nog geen of zeer geringe kennis van het Nederlands hebben en de taal snel willen leren.

Cursusniveau

Instapniveau: A0 (CEFR)
Eindniveau: Op weg naar A1 (CEFR)

Cursusinhoud

Tijdens deze cursus leer je in de Nederlands te communiceren in dagelijkse situaties.

Wat leer je tijdens deze cursus?

Na deze cursus kun je:

Na deze cursus ken je:

Grammatica is ondergeschikt aan communicatieve vaardigheden en woordenschat. Alleen de beginselen van de grammatica zoals zinsstructuur en werkwoordvervoegingen in de tegenwoordige en voltooid tegenwoordige tijd zullen worden behandeld.

Toelatingseisen

Voor Social Dutch 1 heb je geen voorkennis van het Nederlands nodig. Wil je zeker weten of deze cursus geschikt is voor jouw niveau en studiedoelen, neem dan contact op via into@wur.nl.

Is Duits je moedertaal? Dan bieden we je de mogelijkheid om meteen in te stromen in Social Dutch 2, onder de voorwaarde dat je van tevoren zelf hoofdstuk 1 t/m 5 van het cursusboek bestudeert.

Voordat de cursus begint krijgen alle deelnemers een zelfstudiepakket met opgaven die je op de cursus voorbereiden. Er wordt van alle deelnemers verwacht dat ze deze opgaven maken voordat de cursus begint. Het maken van de opgaven duurt ongeveer 1 uur.

Data en tijden

Cursus Tijden Dag 1 Dag 2 Dag 3 Dag 4 Dag 5 Status
    Social Dutch 1 (online) 09.15-12.00 & 12.30-14.15 8 juli 9 juli 10 juli 11 juli 12 juli beschikbaar
    Social Dutch 1 (face-to-face) 09.15-12.00 & 12.30-14.15 26 augustus 27 augustus 28 augustus 29 augustus 30 augustus beschikbaar

Wil je deze cursus graag volgen, maar is hij volgeboekt of staat de gewenste startdatum er nog niet bij? Klik dan hier en wij laten het je weten als je je kunt inschrijven voor nieuwe data.

Locatie

Afhankelijk van de gekozen cursus, volg je de lessen online via onze Virtual Classroom in Brightspace of bij ons op locatie: Campus Wageningen University & Research.

Mocht de situatie aanleiding geven, dan kan het zijn dat de face-to-face cursus volledig online doorgaat.

Aantal bijeenkomsten

Deze zomercursus duurt 1 week. Je krijgt dagelijks les in de ochtend en in de middag, 4,5 uur per dag in totaal.

Zelfstudie

In totaal 25 uur aan zelfstudie.

Cursusmateriaal

Start.nl deel 1 (2e druk 2017), ISBN: 9789046905661

Na registratie ontvang je tijdig meer informatie over de aanschaf van het cursusmateriaal.

Certificering

Je ontvangt een certificaat van Wageningen in'to Languages als je in minimaal 80% van de lessen aanwezig was.  Na deze cursus kun je doostromen naar de Intensieve zomercursus Social Dutch 2 of onze regulier Social Dutch 2 cursus.

Social Dutch 1 & 2, WUR Studenten gratis*
    Regulier tarief € 275,-

* De cursussen Social Dutch 1 & 2 zijn gratis voor master- en bachelor studenten van Wageningen University & Research gratis voor studenten die 80% van de lessen (8 van de 10 per cursus) aanwezig zijn geweest. Wanneer hieraan niet is voldaan ontvangt de student na afloop van de cursus een factuur van € 90,-.

De cursusprijs is exclusief het cursusmateriaal.