Banner

Testimonials

Gepubliceerd op
19 maart 2014

Giel Hermans, ondernemer “Een jaar geleden liep ik nog met mijn ziel onder mijn arm. Ik wist wel wat ik wilde, maar had geen idee hoe ik dat moest realiseren. Na één bijeenkomst van LEI Wageningen UR wist ik al meer dan na een heel jaar alleen ploeteren en piekeren. Daarom raad ik elke boer die cursus aan. Of hij nu wel of niet zijn producten zelf wil gaan verkopen: je wordt er gewoon een stuk wijzer van.”

Eric Hubers en Jos Mans, legkippenhouders
“Wat LEI Wageningen UR ons duidelijk maakte, is dat we ons niet op de consument maar op de retailer moeten richten. We moeten die ketenpartner overtuigen: dit is ons product, dit is het verhaal, zo ziet het eruit en zoveel kost het om het te produceren. Zo kun je jouw product herkenbaarder maken. Voor de retailer en daardoor dus ook voor de consument. Zonder dit traject waren we daar nooit opgekomen en waren we blijven hangen met ons idee, zonder tot uitvoering te komen.”

Twan Claessens, varkenshouder:
“Ik heb geleerd om anders naar de consument te kijken. In te voelen hoe de klant een product ervaart en hoe bijvoorbeeld supermarkten daarop inspelen. Door me daarin te verdiepen ben ik als agrariër anders, slimmer naar mijn eigen product gaan kijken.