Zo vraag je sportrechten aan

Om bij SCB te sporten, groepslessen te volgen of lid te worden van een studentensportvereniging, heb je sportrechten nodig. Het is niet moeilijk om die aan te vragen. Afhankelijk van of je studeert of werkt, kies je hieronder voor de optie die jou het beste beschrijft.

Sports Centre de Bongerd maakt onderscheid tussen sportrechten voor medewerkers en sportrechten voor studenten.

Naast WUR-studenten komen ook studenten van andere universiteiten en PhD-ers in aanmerking voor studentensportrechten. Er is een speciale regeling voor studenten die op stage of uitwisseling gaan en voor afgestudeerden die nog lid willen blijven van een SSV.

Medewerkers van Wageningen University & Research, medewerkers van Aeres Hogeschool Wageningen en medewerkers van een aantal niet WUR-gebouwen op de Wageningen Campus kunnen zogenaamde Medewerkerssportrechten aanschaffen.

Student

Als je in het bezit bent van studenten-sportrechten kun je gebruikmaken van de faciliteiten zoals de fitnessruimte en de squash- en tennisbanen. Je kunt deelnemen aan het sportprogramma, cursussen volgen en je kunt lid worden van een studentensportvereniging. Ook kun je op recreatieve uren terecht in Sportfondsenbad de Bongerd.

Als student kun je kiezen om sportrechten per jaar of maand te betalen. Als je lid wilt worden van een Studentensportvereniging (SSV) ben je verplicht jaarsportrechten aan te schaffen.

De huidige tarieven vind je onderaan het overzicht.

WUR-student

Studeer je aan WUR en in het bezit van een inschrijving voor het lopende academisch jaar en heb je een Nederlandse bankrekening? Log in en ga dan naar <MijnSCB> en vervolgens <Mijn sportrechten>. Hier kan je online jaar- of maandsportrechten kopen.

Als je dit academisch jaar afstudeert kun je sportrechten aanvragen die tot het einde van dit academisch jaar geldig zijn.

Ga je op stage of naar het buitenland? Kom je op exchange? Vraag dan korting aan

Als je dit academisch jaar op stage of uitwisseling gaat in het buitenland en je wilt bijvoorbeeld lid blijven van een SSV dan kun je mogelijk in aanmerking komen voor korting op je jaarsportrechten. Je moet dan minimaal drie maanden in het buitenland verblijven.

Ook buitenlandse studenten die maximaal zes maanden aan WUR studeren kunnen hiervan gebruik maken.

Ben je PhD-er?

Ben je PhD-er, vraag dan PhD-rechten aan.

Ben je afgestudeerd?

Ben je, voor aanvang van dit academisch jaar, afgestudeerd en wil je blijven sporten of bijvoorbeeld nog lid blijven van een SSV?

Studeer je bij Aeres of bij een andere universiteit?

Ben je student aan een andere universiteit of aan Aeres Hogeschool Wageningen?

Tarieven Studentensportrechten

Medewerker

Voor medewerkers zijn er een paar opties. Met basissportrechten maak je gebruik van de fitnessruimte en doe je mee aan allerhande cursussen en (groeps)lessen.

Daarnaast bestaan er rechten voor squash, tennis en zwemmen, die je apart of in combinatie met basisrechten kunt aanvragen.

WUR-medewerker

Ben je WUR-medewerker met een salaris van WUR?

Gedetacheerd, gepensioneerd, Aeres of Wageningen Campus

Ben je gedetacheerd medewerker bij WUR, WUR-gepensioneerde, medewerker Aeres Hogeschool Wageningen of medewerker van een niet WUR-gebouw op Wageningen Campus?

Dit zijn de vier soorten medewerkersrechten

• MSR-Basis: hiermee kun je gebruik maken van de fitnessruimte, deelnemen aan het sportprogramma en cursussen volgen (ook de lessen gegeven bij het zwembad en tennis- en squashcursussen).
  • MSR-Squash: hiermee kun je gebruik maken van onze squashbanen middels het reserveringssysteem. Reserveren kan 1x per week. Per week kun je, na je speeltijd, een volgend moment in dezelfde week reserveren.
  • MSR-Tennis: hiermee kun je gebruik maken van onze tennisbanen middels het reserveringssysteem. Reserveren kan 1x per week. Per week kun je, na je speeltijd, een volgend moment in dezelfde week reserveren.
  • MSR-Zwemmen: hiermee kun je zwemmen op de recreatieve uren van het zwembad en inschrijven voor de sportlessen die we daar aanbieden. De recreatieve uren kun je bekijken op de site van Sportfondsenbad de Bongerd. MSR Zwemmen is alleen voor WUR-medewerkers.

Medewerkersrechten stopzetten

Medewerkersrechten worden automatisch stopgezet bij de beƫindiging van een werkverband. Wil je jouw medewerkersrechten eerder onderbreken?

Zet je medewerkersrechten stop

Tarieven Medewerkersportrechten