Opleidingen en Cursussen voor Professionals

Wageningen University & Research ontvangt studenten van over de hele wereld. Wij maken ons sterk voor uitstekend doorlopend onderwijs binnen het kennisdomein ‘gezonde voeding en leefomgeving’. Met innovatieve programma’s, van MBA’s tot online cursussen, vertalen onze docenten hun geavanceerde onderzoek naar toepasbare kennis en vaardigheden. Realiseer je professionele ontwikkeling en persoonlijke doelen. Schrijf je in en ‘explore the potential of nature to improve the quality of life’.

Een leven lang flexibel leren

Het 'leven lang leren' aanbod bestaat uit meer dan 135 opleidingen en cursussen en is ontwikkeld voor instellingen, professionals en nieuwsgierige mensen die willen investeren in hun ontwikkeling of leiderschapsvaardigheden om creatief en adaptief in kunnen te spelen op de dynamiek van een snel veranderende wereld. We combineren kennis van praktijksituaties met nieuwe theoretische inzichten en benaderingen.

Various colleagues had expressed their awe for WUR’s outstanding research, which lead me to enrol in an online Masters course. And still the content of the course exceeded my expectations. I use what I’ve learned on a daily basis.
Sandrine Pagnard - Regulatory Project Manager bij MicroPhyt

Doorlopende professionele ontwikkeling

Doorlopende professionele ontwikkeling (Continuing Professional Development CPD) betekent het op peil houden van je competenties. Door het uitbreiden van je kennis, vaardigheden en ervaring, bouw je voort op je beroepskwalificaties en opleiding. Ontdek de programmas voor academici en professionals van Wageningen University & Research en neem de volgende stap in je loopbaan.

Leven lang leren

Hoe meer je nu leert, des te meer je in staat bent veerkrachtig te reageren op de ontwikkelingen in deze snel veranderende wereld. Onze cursussen, events en programma’s helpen je met wetenschappelijke kennis en theorieën die je kunt toepassen in je eigen praktijk. Een deel van ons aanbod is aan te vragen met STAP-budget: een subsidie van maximaal €1.000 voor scholing voor werkenden en werkzoekenden. Hier vind je het overzicht van de STAP-opleidingen en -cursussen voor professionals.

Vind het programma dat bij je past

Het combineren van een baan en onderwijs kan een flinke uitdaging zijn. Daarom bieden wij verschillende soorten onderwijsprogramma’s. De programma’s lopen uiteen van een summer school en evenementen op locatie tot een blended executive MBA. Natuurlijk bieden wij ook afstandsonderwijs, van een vierjarige masters tot korte opleidingen en cursussen voor professionals.

Door deze variëteit aan aanpakken en leervormen, is er altijd wel een opleiding die past bij jou. Zet je ontwikkeling op één, ongeacht je huidige levensfase.

• inspiration (2).jpg

Laat je inspireren

Ervaar de impact van grote leiders, wat zij hebben geleerd, hoe zij managen en hoe zij onze toekomst zien. Laat je inspireren, breid je netwerk uit en volg je passie.

• multidisciplinary expertise (4).jpg

Multidisciplinaire expertise

Complexe vraagstukken ontstaan op bedrijfsniveau, binnen overheden en de maatschappij als geheel. Verwerf de theoretische en praktische kennis om slimme oplossingen en toekomstige innovaties te ontwikkelen.

• Strategic leadership

Strategisch leiderschap

Verwerf de omgangs-vaardigheden, kennis van systemen en organisatorisch inzicht die onmisbaar zijn voor effectief leiderschap.

Ontdek hoe ons onderwijs jouw leven kan veranderen

Laat ons je ondersteunen tijdens je loopbaan en persoonlijke ontwikkeling in jouw zoektocht naar de beste versie van jezelf. Of je nu nieuwsgierig bent naar nieuwe inzichten of je specifieke kennis of leiderschapsvaardigheden wilt ontwikkelen.

Het ontwikkelen van toepasbare oplossingen voor de grote vraagstukken waarmee de wereld te maken heeft
De ultieme ambitie van Wageningen University & Research.