Project

Kennisintegratie natuur, bos, landschap in beleidscontext

Doelstelling van het project is ontsluiten, ontwikkelen en integreren van kennis van verschillende disciplines zoals ecologie, economie en beleidsanalyse op het aggregatieniveau van het WOT thema Balans van de Leefomgeving.

De primaire taak van WOT-NM is het ontsluiten, ontwikkelen en toepassen van wetenschappelijke kennis voor de WOt-taken die Wageningen University & Research (WUR) uitvoert voor het Ministerie van LNV. Het betreft hier kennis over de fysieke leefomgeving en over de interactie tussen de fysieke leefomgeving en de sociaal-economische omgeving. Het project richt zich op de definitie, de inhoudelijke coördinatie en begeleiding van de projecten voor kennisontwikkeling binnen het thema Periodieke Evaluatie Natuurbeleid van het WOt-werkprogramma.

Het project wordt uitgevoerd door een werkgroep bestaande uit de themaleider en de projectleiders van projecten in de kennisbasis, bijdrage aan de PBL-producten en kennisontwikkeling van de WOT-NM, in nauwe samenwerking met het PBL. In deze werkgroep, waarin de relevante disciplines zoals ecologie, economie en beleidsanalyse zijn vertegenwoordigd, wordt de kennisontwikkeling in de verschillende WOT-thema’s op elkaar, op de algemene wetenschappelijke ontwikkelingen en op de toepassing afgestemd.

Publicaties