Alumnibijeenkomst

TROPEK - Coöperaties als modern middel bij transitie en inclusie

Op vrijdagmiddag 31 mei organiseert studievereniging ontwikkelingseconomie TROPEK in de Leeuwenborch een mini-symposium over coöperaties als tool voor transitie en inclusie in ontwikkelingslanden. Drie experts uit het veld geven een presentatie en er is ruimte voor discussie. Ben jij erbij?

Organisator TROPEK, vakgroep Ontwikkelingseconomie

vr 31 mei 2024 14:30 tot 18:30

Locatie Leeuwenborch, gebouwnummer 201
Hollandseweg 1
6706 KN Wageningen
+31 (0)317 - 48 36 39

TROPEK, oud studenten van de vakgroep Ontwikkelingseconomie, organiseren met plezier deze bijeenkomst op vrijdagmiddag 31 mei. Het thema van deze bijeenkomst is "Coöperaties als modern middel bij transitie en inclusie". Iedereen is van harte welkom!

Lees hieronder verder voor het programma en andere praktische informatie.

14:30 Inloop met koffie en thee

15:00 Opening door Sophieke Kappers

15:10 Jos Bijman: Coöperaties en de transitie naar een duurzamere samenleving

15:35 Frank Bakx: Hoe financiële coöperaties bijdragen aan financiële inclusie en bestaanszekerheid -voor kleine boeren: de case van Franstalig Afrika

16:00 Pauze

16:15 Gert van Dijk: De ontwikkeling van coöperatief gedrag met behulp van simulatie ‘gaming’ voor kleine boeren

16:40 In gesprek met elkaar

17:15 Borrel: met veel dank aangeboden door de Vakgroep Ontwikkelingseconomie

Vanaf 18:30 eten we met geïnteresseerden in het centrum van Wageningen.

Over de sprekers

Jos Bijman

Hoofddocent Coöperatieve Ondernemingen, Wageningen University and Research. Expertise: samenwerking in waardeketens tussen coöperaties, allianties en netwerken. Onderzoek enonderwijs op transformatie van ondernemingen en coöperaties naar duurzame productie/distributie.

Frank Bakx

Jarenlange internationale ervaring op drie continenten met
ontwikkelingsbankieren, agri/microfinance producten en diensten, institutionele en capaciteitsontwikkeling van rurale coöperaties en bevordering van spaarcultuur en financiële inclusie.

Gert van Dijk

Gast/Emeritus/hoogleraar Wageningen Universiteit, TIAS School for Business & Society, Tilburg University en gasthoogleraar bij Mediterrean Agronomic Institute Chania, Griekenland en Nyenrode Business Universiteit.

Praktische informatie en aanmelden

Dit evenement vindt plaats in De Leeuwenborch, zaal B0075, Wageningen. Het adres is Hollandseweg 1, 6706 KN.

Aanmelden graag via een email naar tropek.wur@gmail.com (catering & diner.