Gratis online cursussen mét certificaat

31 maart 2020

EdX partners hebben hun krachten gebundeld om hulp te bieden tijdens de coronacrisis. Het aanbod van hun online cursussen is tijdelijk gratis ter beschikking gesteld aan elkaars medewerkers en studenten. Ook Wageningen doet enthousiast mee aan dit initiatief waardoor, voor iedereen met een WUR account, tijdelijk een certificaat te behalen is voor cursussen van onder andere Microsoft, TuDelft, Harvard, MIT, IBM, RWTH Aachen University en Tecnológico de Monterrey.

Certificaat

Normaal zijn MOOCs op edX ook grotendeels gratis, maar in ieder geval de ‘graded question’s en het certificaat niet. Met dit initiatief kunnen studenten en medewerkers een coupon aanvragen waarmee ze WEL gratis de hele MOOC kunnen doen en een certificaat kunnen behalen.

EdX heeft traditioneel veel academische cursussen, maar er is ook veel ander aanbod. Daardoor zit er voor iedreeen wel iets tussen. Denk aan online cursussen zoals ‘Learn to program in Java’, ‘Visualizing data with Excel’, ‘Designing and Creating Skirts’, ‘Ancient Masterpieces of World Literature’, ‘Strategic Management’ en veel meer!

Meedoen?

Bekijk de lijst van deelnemende instellingen en kies 1 (of 2!) van de cursussen. Mail de cursus van je keuze (inclusief link) naar wageningen.x@wur.nl met daarbij de vermelding dat je een medewerker bent. Je krijgt dan aan coupon code opgestuurd waarmee je toegang krijgt tot de ‘verified track’ en waarmee je bij succesvol afrond van de cursus, een certificaat krijgt.

Let op: deadline

De coupon moet voor 30 juni geactiveerd zijn, maar je kunt daarna nog starten met de cursus (of afronden). Let wel op de deadlines van de cursus, die verschillen per cursus!